سیاسی
فارس
۱۴۰۰/۰۶/۲۴ ۱۱:۵۳:۱۶
موضع جديد رژيم‌ صهيونيستي درباره بازگشت آمريکا به برجام: مي‌پذيريم
موضع جديد رژيم‌ صهيونيستي درباره بازگشت آمريکا به برجام: مي‌پذيريم
وزير جنگ رژيم صهيونيستي که لفاظي‌ها عليه ايران را اخيراً تشديد بخشيده، در مصاحبه با يک نشريه آمريکايي بار ديگر براي ايران شاخ و شانه کشيد. وي در خصوص بازگشت دولت «جو بايدن» رئيس‌جمهور آمريکا به برجام گفت: «رويکرد فعلي ايالات متحده براي بازرسي و کنترل برنامه هسته‌اي ايران را مي‌پذيريم».
فارس

بني گانتز در مصاحبه جديد خود با فارين پالسي در سياستي دوگانه مدعي شده است که تل‌آويو حاضر به پذيرش توافق هسته‌اي ايران که طرف‌هاي برجام و ايالات متحده و جمهوري اسلامي در حال مذاکره در خصوص آن هستند، است اما در عين حال مقام‌هاي رژيم صهيونيستي همچنان به اعمال فشار خود به واشنگتن براي آماده‌سازي يک «نمايش قدرت» جدي در شرايط شکست مذاکرات با تهران، ادامه مي‌دهند.

گانتز در اين مصاحبه که هفته گذشته انجام گرفته است در پاسخ به موضع تل‌آويو در خصوص بازگشت دولت «جو بايدن» رئيس‌جمهور آمريکا به برجام گفت: «رويکرد فعلي ايالات متحده براي بازرسي و کنترل برنامه هسته‌اي ايران را مي‌پذيريم».

وزير جنگ رژيم صهيونيستي سپس در ادامه بار ديگر بر لزوم فشار اقتصادي آمريکا بر جمهوري اسلامي ايران تأکيد کرد و گفت که تل‌آويو خواهان مشاهده «يک طرح بي (جايگزين) قابل اجرا که تحت رهبري آمريکا باشد»، حمايت مي‌کند و اين طرح شامل فشار گسترده اقتصادي به ايران در شرايطي مي‌شود که مذاکرات هسته‌اي «وين» براي احياي برجام به شکست بيانجامد.

وي همچنين پا را فراتر گذاشت به «طرح سي (سوم)» رژيم صهيونيستي اشاره کرد که شامل اقدام نظامي عليه جمهوري اسلامي ايران مي‌شد.

گانتز همچنين در بخشي از مصاحبه خود، برخي ادعاهاي انديشکده‌هاي آمريکايي و غربي را تکرار کرد و گفت که ايران دو تا سه ماه تا دستيابي به مواد و توانمندي‌هاي مورد نياز براي ساخت يک بمب اتمي فاصله دارد.

گانتز همچنين خواستار حمايت جامعه جهاني از جمله اروپا، روسيه و ايالات متحده و به طور ويژه چين از طرح اعمال فشار ديپلماتي، سياسي و اقتصادي به تهران شد و گفت: «ما بايد چين را نيز به اين (زنجيره) وصل کنيم. آسيا بايد ايفاي نقش کند. اسرائيل توانمندي هدايت يک طرح واقعي بي را ندارند. ما نمي‌توانيم يک نظام تحريم اقتصادي بين‌المللي را گرد هم آوريم و اين طرح بايد توسط ايالات متحده هدايت و رهبري شود. ايران بايد از اين که آمريکا و شرکايش جدي هستند، بهراسد».

وي در ادامه لفاظي‌هاي خود به طرح رژيم صهيونيستي براي اقدام نظامي عليه ايران نيز اشاره کرد و گفت که در عين حال، ارتش رژيم صهيونيستي اقدامات خود براي متوقف کردن پيشرفت‌هاي هسته‌اي ايران را آماده‌سازي مي‌کند.

وزير جنگ رژيم صهيونيستي توضيح داد: «گر فشارها افزايش يابد، به آن نقطه مي‌رسيم. ما آمريکا نيستيم اما توانمندي‌هاي خود را داريم».

وزير جنگ رژيم صهيونيستي بدون اشاره به اين که تنها رژيم در منطقه است که علي‌رغم داشتن زرادخانه‌هاي اتمي عضو ان پي نيز نيست، در ادامه مدعي شد که پيشرفت‌هاي هسته‌اي ايران به رقابت تسليحاتي در منطقه منجر مي‌شود.

وي در اين خصوص گفت: «کشورهاي ديگر نيز ساکت نخواهند نشست. آن‌ها مستقيماً آن (تسليحات اتمي) را به صورت آماده از پاکستان و هر آن کس که بتوانند، خريداري مي‌کنند».

وزير جنگ رژيم صهيونيستي با ابراز ناراحتي از خروج ايالات متحده از افغانستان تصريح کرد که ايران نبايد برداشت کند که غرب متزلزل خواهد شد.

اخيراً در روزها و هفته‌هاي اخير، مقام‌هاي رژيم صهيونيستي لفاظي‌ها عليه جمهوري اسلامي ايران را تشديد بخشيده‌اند به طوريکه «نفتالي بنت» نخست وزير رژيم صهيونيستي روز گذشته (سه‌شنبه) گفت که اسرائيل مي‌خواهد با متحدان عليه ايران همکاري کند اما مانع از دستيابي ايران به سلاح هسته‌اي شود حتي اگر بايد به تنهايي اقدام کند.

وي در بخشي از مصاحبه يک ساعته خود همچنين بر تداوم اشغالگري رژيم صهيونيستي در کرانه باختري تأکيد کرد و گفت که تل‌آويو هيچ‌يک از شهرک‌ها را از کرانه باختري حذف نخواهد کرد و همچنين تأکيد کرد که در بلندمدت، «ما به دو نهاد سياسي در آن جا (کرانه باختري) نياز داريم».

گانتز به ديدار اخير با «محمود عباس» رئيس‌ تشکيلات خودگردان فلسطين اشاره کرد و کفت: «عباس همچنان در رؤياي خطوط ۱۹۶۷ [ به عنوان مبنايي براي خروج اسرائيل از کرانه باختري و پايان درگيري‌ها] است. چنين چيزي رخ نخواهد داد. او بايد درک کند که ما آن‌جا مي‌مانيم...ما شهرک‌ها را از بين نمي‌بريم».

صفحه اصلی خبر اجتماعی اقتصادی سیاسی بین الملل فرهنگی ورزشی ارتباط با ما