بین الملل
باشگاه خبرنگاران جوان
۱۴۰۰/۰۸/۰۶ ۰۹:۱۵:۱۶
اعتراضات به کودتا در سودان همچنان ادامه دارد
 اعتراضات به کودتا در سودان همچنان ادامه دارد
پزشکان و کارگران بخش نفت سودان نیز به جمع معترضان به کودتا در این کشور پیوسته و اقدام به انجام تظاهرات کردند.
باشگاه خبرنگاران جوان

به گزارش سی ان ان، پزشکان و کارگران صنعت نفت سودان به صفوف معترضان به کودتا در این کشور پیوستند.
بر این اساس، تظاهرات در اعتراض به کودتای روز دوشنبه گذشته در سودان همچنان ادامه دارد. پزشکان و کارگران صنعت نفت سودان دیروز (چهارشنبه) اعلام کردند به تظاهرات گسترده ضدکودتا ملحق می‌شوند. این درحالی است که سفرای هفت کشور از جمله سفیر آمریکا و سفرای چند کشور عضو اتحادیه اروپا با نخست وزیر سودان دیدن کردند که در خانه خود به سر می‌برد.

او در حصر خانگی به سر نمی‌برد، اما مشخص نیست آیا می‌تواند آزادانه از خانه اش خارج شود یا خیر. همچنین منابع خبری در سودان از شدت گرفتن درگیری‌ها و بحران در این کشور خبر می‌دهند. منابع مطلع در وزارت بهداشت سودان از کشته شدن هفت نفر و زخمی شدن ۱۴۰ نفر در اعتراضات روز سه شنبه در خارطوم خبر دادند.

در همین حال، آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا روز پنجشنبه در گفتگوی تلفنی با مریم صادق، وزیر امور خارجه سودان، قدرت گرفتن ارتش و دستگیری رهبران غیرنظامی این کشور را محکوم کرد.

بلینکن در صفحه شخصی خود در توئیتر نوشت: دو طرف همچنین در این خصوص بحث کردند که آمریکا چگونه می‌تواند به بهترین نحو از درخواست مردم سودان برای بازگشت به گذر تحت رهبری غیرنظامیان به دموکراسی حمایت کند.

از زمان قدرت گرفتن ارتش سودان در روز دوشنبه، هزاران نفر در این کشور آفریقایی به خیابان‌ها ریخته و چندین نفر در درگیری با نیرو‌های امنیتی کشته شده اند. ژنرال عبدالفتاح البرهان، فرمانده نیرو‌های مسلح سودان شورای نظامی-غیرنظامی مشترکی را که برای هدایت کشور به سمت انتخابات دموکراتیک در پی سرنگونی عمر البشیر در قیام مردمی ماه آوریل سال ۲۰۱۹ تشکیل شده بود، منحل کرده است.

صفحه اصلی خبر اجتماعی اقتصادی سیاسی بین الملل فرهنگی ورزشی ارتباط با ما