سیاسی
ایسنا
۱۴۰۰/۰۹/۱۹ ۱۲:۱۵:۰۶
روایت امیرعبداللهیان از توصیه‌های دیپلماتیک و غیردیپلماتیک مراجع تقلید
روایت امیرعبداللهیان از توصیه‌های دیپلماتیک و غیردیپلماتیک مراجع تقلید
وزیر امور خارجه کشورمان که روز گذشته به قم سفر کرده بود، در صفحه اینستاگرام خود گزارشی از این سفر و دیدارش با تعدادی از مراجع تقلید منتشر کرد.
ایسنا


حسین امیرعبداللهیان در این ارتباط نوشت: «توفیق یافتم که ضمن تشرف به حرم حضرت معصومه(س)  به دیدار مراجع عظام تقلید حضرات آیات صافی گلپایگانی، مکارم شیرازی، جوادی آملی، نوری همدانی و سبحانی بروم و از محضر پربرکت ایشان بالاخص رهنمودها و دعای خیرشان برای خود و همکارانم بهره‌مند گردم.
تاکید همه این بزرگان بر تلاش برای استیفای حقوق ملت شریف ایران و حفظ عزت و کرامت کشور عزیزمان در همه تلاش های دیپلماتیک بود اما آنچه بیشتر از همه در بیانات برجسته‌تر می‌نمود توکل به خداوند متعال، توجه به رهنمودهای مقام معظم رهبری و جایگاه «مردم» به عنوان عمود دین و نقطه اتکای مسئولان در مذاکرات و تعاملات بین‌المللی بود.
مردم ما در برهه‌های مختلف نشان داده‌اند که هم قوت قلب و هم عامل اساسی در حفظ اقتدار نظام جمهوری اسلامی هستند و این کارنامه درخشان احساس مسئولیت و تعهد نسبت به حقوق آنها را دوچندان می‌کند.»

گفتنی است؛ حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه دولت سیزدهم، پنجشنبه ۱۸ آذرماه در سفری به قم با حضرات آیات عظام صافی گلپایگانی، مکارم شیرازی، سبحانی، جوادی آملی، نوری همدانی و حجت الاسلام والمسلمین سعیدی دیدار و گفت وگو کرد. مراجع عظام تقلید نکات مختلفی را به مسئولان دستگاه دیپلماسی کشور متذکر شدند.
 

صفحه اصلی خبر اجتماعی اقتصادی سیاسی بین الملل فرهنگی ورزشی ارتباط با ما