اجتماعی
ایسنا
۱۴۰۱/۰۴/۱۴ ۱۵:۱۵:۵۴
پاسخ "نوری" به انتقادات رتبه‌بندی معلمان و برگزاری کنکور سال ۱۴۰۲
پاسخ "نوری" به انتقادات رتبه‌بندی معلمان و برگزاری کنکور سال ۱۴۰۲
وزیر آموزش و پرورش درباره برخی انتقادات مطرح شده نسبت به آیین نامه اجرایی رتبه‌بندی معلمان و ضرورت اصلاح آن گفت: روال اینطور است که هیئت تطبیق آیین نامه را با قانون تطبیق می دهد و اگر مغایرتی داشته باشد برمی‌گردد و به دولت اعلام می شود. هنوز چیزی به ما اعلام نکرده‌اند و تا زمانی که چیزی به ما اعلام نشده باشد ما همان آیین نامه را اجرا می کنیم.
ایسنا

 

یوسف نوری در حاشیه آیین پایانی چهارمین جشنواره ملی فردوسی که در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برگزار شد، درپاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه «شب گذشته انتقاداتی از سوی رئیس کمیسیون آموزش مجلس پیرامون آیین نامه اجرایی رتبه بندی معلمان مطرح و اشکالاتی بر آن وارد و تاکید شده است که باید اصلاح شوند، آیا آیین نامه رتبه بندی قابلیت اصلاح دارد؟»  گفت: آیین نامه‌ها وقتی در دولت تصویب می‌شوند به هیئت تطبیق می‌روند و هیئت تطبیق آیین نامه را با قانون تطبیق می دهد  و اگر مغایرتی داشته باشد برمی‌گردد و به دولت اعلام می‌شود. 

وی افزود: هنوز چیزی به ما اعلام نکرده‌اند و تا زمانی که چیزی به ما اعلام نشده باشد ما همان آیین نامه را اجرا می‌کنیم. 

وزیر آموزش و پرورش همچنین در پاسخ به پرسش دیگری مبنی بر وضعیت برگزاری کنکور در سال آتی و انتشار برخی اخبار مبنی بر عدم اجرای مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی در سال ۱۴۰۲ اظهار کرد: هنوز مصوبه‌ای را ندیده‌ام، بعدازظهر جلسه شورای عالی را داریم و احتمالا روی این موضوع بحث شود. 

نوری ادامه داد: ما قبلا نظرمان را درباره کنکور اعلام کرده‌ایم، باید به دانشگاه‌ها اختیار داده شود که خودشان دانشجو پذیرش کنند و از تمرکز بر کنکور خارج شویم. این طور باشد برای ما بهتر است و سایه کنکور هم برداشته می‌شود. کنکور برای دانش‌آموزان ما به غول ترسناکی تبدیل شده است و این را به جهت تربیتی نمی‌پسندیم. 

نوری ادامه داد: هر اقدامی که در جهت کم کردن اثر کنکور و به این معنی باشد، نظام تعلیم و تربیت موافق آن است. نظام تعلیم و تربیت باید ارزشیابی از اندوخته‌های دانش آموزان را به روش خود انجام دهد چراکه سوالات کنکور چهار گزینه‌ای است و عمق یادگیری را در دانش آموزان می‌کاهد. 

وی همچنین درباره تامین معلم برای سال تحصیلی آینده اظهار کرد: معلم برای سال تحصیلی آینده تامین می‌شود، بخشی از این کمبود تا کنون رفع شده  و بخشی هم در حال بررسی است. 

وزیر آموزش و پرورش درباره ممنوعیت تدریس معلمان مرد در کلاس‌های دخترانه گفت: قاعده بر همین منوال بوده، مگر موارد استثنا که در قانون ذکر شده باشد. منظور برنامه درسی دانش آموزان در مدرسه است. 

صفحه اصلی خبر اجتماعی اقتصادی سیاسی بین الملل فرهنگی ورزشی ارتباط با ما