بین الملل
باشگاه خبرنگاران جوان
۱۴۰۱/۰۱/۰۹ ۱۱:۳۵:۵۶
ترامپ بار دیگر مجرم شناخته شد
ترامپ بار دیگر مجرم شناخته شد
قاضی منطقه‌ای آمریکا در لس آنجلس در حکمی کتبی اعلام کرد واضح است ترامپ تلاش کرده تا در نشست مشترک کنگره در ۶ ژانویه ۲۰۲۱ مانع تراشی کند.
باشگاه خبرنگاران جوان

یک قاضی آمریکایی روز دوشنبه حکم داد که دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق آمریکا با اعمال فشار بر معاون خود برای بر هم زدن اوضاع و مانع تراشی در برگزاری نشست مشترک کنگره در ۶ ژانویه ۲۰۲۱ به احتمال زیاد مرتکب جرم و جنایت شده است.

دیوید کارتر، قاضی منطقه‌ای آمریکا در لس آنجلس در حکمی کتبی  اعلام کرد: کمیته مجلس نمایندگان در بررسی حمله به ساختمان کنگره آمریکا حق دارد ایمیل‌های نوشته شده از سوی یکی از وکلای وقت ترامپ به نام «جان ایستمن» را ببیند.

کارتر گفت: طرح ادعایی ترامپ جمهوری خواه برای نپذیرفتن شکست خود در انتخابات نوامبر ۲۰۲۰ از جو بایدن دموکرات به منزله یک کودتا است. دیوان محتمل‌تر می‌داند که رئیس‌جمهور ترامپ تلاش کرده است تا در نشست مشترک کنگره در ۶ ژانویه ۲۰۲۱ مانع تراشی کند و غیرقانونی بودن این کار آشکار بود.

کارتر نوشت: ایستمن و ترامپ کمپینی را برای براندازی یک انتخابات دموکراتیک راه اندازی کردند، اقدامی که در تاریخ آمریکا بی‌سابقه است. کمپین آن‌ها محدود به برج عاج نبود، بلکه یک کودتا در جستجوی یک نظریه قانونی بود.نمایندگان ترامپ به درخواست‌ها برای اظهار نظر پاسخ ندادند.

جسیکا لوینسون، استاد دانشکده حقوق لویولا در لس آنجلس، گفت: در حالی که شواهد نشان می‌دهد ترامپ و بسیاری از اطرافیانش تلاش برای کودتا کردند، هنوز هم دیدن یک قاضی فدرال به این نتیجه کتبی خیره کننده است.

ترامپ در یک سخنرانی در جمع هوادارانش اعلام کرد: شکست انتخاباتی او نتیجه تقلب گسترده بوده است و از آنان خواست تا برای اعتراض به خیابان ها بیایند. ادعایی که توسط دادگاه‌های متعدد، مقامات انتخابات ایالتی و اعضای دولت خودش رد شد.

ماه گذشته، کمیته تحقیقات کنگره در بررسی پرونده‌های مربوط به حادثه حمله به ساختمان کنگره در ۶ ژانویه اعلام کرد: شواهد و اطلاعاتی در دست است که نشان می‌دهد دونالد ترامپ ممکن است با همکاری برخی نزدیکانش برای بر هم زدن نتیجه انتخابات ۲۰۲۰ دست به یک سری اعمال جنایتکارانه و یا تقلب زده باشد.

صفحه اصلی خبر اجتماعی اقتصادی سیاسی بین الملل فرهنگی ورزشی ارتباط با ما