اجتماعی
خبرآنلاین
۱۴۰۱/۰۴/۰۳ ۱۱:۲۲:۵۱
واکسیناسیون کووید برای کودکان زیر ۵ سال در آمریکا آغاز شد
واکسیناسیون کووید برای کودکان زیر ۵ سال در آمریکا آغاز شد
واکسیناسیون کووید-19 برای کودکان کمتر از 5 سال از روز سه‌شنبه در سراسر ایالات متحده آغاز شد و این یک نقطه عطف در مبارزه این کشور با ویروس کرونا به شمار می‌آید.
خبرآنلاین


به گزارش  سی‌ان‌ان، هفته گذشته، سازمان غذا و داروی ایالات متحده مجوزهای استفاده اضطراری برای واکسن مدرنا (Moderna) را تا گروه‌های سنی پایین‌تر گسترش داد و این بازه‌ی سنی، کودکان 6 ماهه تا 17 سال را دربرمی‌گیرد. همچنین تزریق واکسن Pfizer/BioNTech برای کودکان 6 ماهه تا 4 ساله نیز مجاز شد.

دکتر روشل والنسکی، مدیر مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های ایالات متحده، ضمن امضای طرح واکسیناسیون کووید-19 برای کودکان زیر 5 سال، راه را برای واکسیناسیون در این گروه سنی هموار کرد. حدود 17 میلیون کودک زیر 5 سال اکنون واجد شرایط دریافت واکسن کووید-19 هستند.

تا پایان روز سه‌شنبه، دفتر معاونت آمادگی و واکنش وزارت بهداشت و خدمات انسانی ایالات متحده (ASPR) تقریباً 2.7 میلیون دوز واکسن را برای واکسیناسیون کودکان زیر 5 سال در سراسر کشور تحویل داده است.

واکسن‌هایی که در دوزهای مخصوص کودک عرضه می‌شوند

تحت مجوز FDA، واکسن مدرنا را می‌توان به عنوان یک سری اولیه دو دوز، با دوزهایی با فاصله چهار هفته، در هر دوز 25 میکروگرم، به نوزادان و کودکان 6 ماهه تا 5 ساله تزریق کرد.

در حالی که FDA (سازمان غذا و داروی امریکا) واکسن Moderna را برای کودکان 6 تا 17 ساله مجاز کرده است، CDC هنوز آن را برای این گروه سنی توصیه نکرده است؛ بنابراین هنوز نمی‌توان این نوع واکسن را تجویز کرد. مجوز FDA به کودکان 6 تا 11 ساله اجازه می‌دهد دوزهای 50 میکروگرم را دریافت کنند. برای سنین 12 سال و بالاتر، این دارو به صورت دوز 100 میکروگرم تجویز می‌شود.

واکسن Pfizer/BioNTech اکنون می‌تواند به‌عنوان یک‌ سری سه‌دوز اولیه، در هر دوز 3 میکروگرم، برای استفاده در نوزادان و کودکان 6 ماهه تا 4 ساله تجویز شود. این واکسن به عنوان یک‌ سری اولیه دو دوز با 10 میکروگرم در هر دوز برای کودکان 5 تا 11 سال و 30 میکروگرم در هر دوز برای نوجوانان و بزرگسالان 12 سال و بالاتر تجویز می‌شود.

تکمیل سری واکسن Pfizer/BioNTech فرآیند طولانی‌تری است، زیرا دو دوز اول با فاصله سه هفته تجویز می‌شوند و سپس نوبت سوم، هشت هفته بعد تزریق می‌شود.

عوارض جانبی واکسن کووید-19 در کودکان خردسال چیست؟

کمیته مشورتی واکسن‌ها و محصولات بیولوژیکی [زیرنظر FDA] تشخیص داد که مزایای هر دو واکسن نسبت به خطرات و عوارض آن بیشتر است و اشاره کرد که تزریق واکسن در بین کودکانی که آزمایش‌های بالینی مربوطه را انجام داده‌اند، به خوبی جواب داده است.

بر اساس داده‌های کارآزمایی بالینی، عوارض جانبی رایج برای هر دو واکسن شامل درد در محل تزریق، سردرد، تب، لرز و خستگی است. به نظر می رسد واکسن‌ها واکنش‌های ایمنی مشابهی را در کودکان ایجاد می‌کنند که در بزرگسالان دیده شده است.

صفحه اصلی خبر اجتماعی اقتصادی سیاسی بین الملل فرهنگی ورزشی ارتباط با ما