بین الملل
فارس
۱۴۰۰/۰۵/۲۶ ۰۹:۲۳:۲۰
تغییر مسیر هواپیمای نظامی آلمان از کابل به تاشکند
تغییر مسیر هواپیمای نظامی آلمان از کابل به تاشکند
یک مقام ارشد نظامی آلمان از تغییر مسیر اجباری هواپیمای ویژه بازگرداندن اتباع این کشور از کابل خبر داد و گفت، این هواپیما به دلیل وضعیت امنیتی نامساعد مجبور به پرواز به شهر«تاشکند» در ازبکستان شد.
فارس

به گزارش شبکه خبری «راشاتودی» یک مقام ارشد نظانی آلمان دوشنبه شب به وقت تهران اعلام کرد که یک فروند هواپیمای لجستیک این کشور که برای بازگرداندن اتباع آلمانی مقیم افغانستان عازم کابل شده بود، نتوانست در این فرودگاه به زمین نشیند و مجبور شد مسیر خود را به فرودگاهی در شهر« تاشکند» پایتخت ازبکستان تغییر دهد. فیلم‌های منتشر شده از فرودگاه کابل نیز حکایت از تردد خودروها و شهروندان افغانستانی بر باند فرودگاه و اطراف آن دارد.
یک ژنرال ارتش آلمان نیز به شبکه خبری «زی دی اف» گفت،این  هواپیمای ترابری  بیش از یک ساعت بر فراز کابل چرخید.
شبکه خبری «الجزیره» نیز عصر دوشنبه به وقت تهران از  تیراندازی نزدیک فرودگاه بین‌المللی کابل خبر داد. همزمان یک مقام آمریکایی کشته شدن دو نفر توسط نظامیان آمریکا در فرودگاه بین‌المللی کابل در جریان تیراندازی چند ساعت قبل‌تر در همین فرودگاه تأیید کرد، اما مدعی شد که نفرات کشته شده مسلح بوده‌اند.
روزنامه «وال‌استریت‌ ژورنال» به نقل از یک مقام آمریکایی نوشت که نظامیان آمریکایی به دو فرد مسلح در فرودگاه بین‌المللی کابل شلیک کرده و آنها را کشتند. مقام آمریکایی مدعی شده این دو مرد مسلح در حال نزدیک شدن به نظامیان آمریکایی بوده‌اند که به منظور تأمین امنیت فرودگاه هنگام خروج آمریکایی‌ها از آن در این منطقه مستقر شده بودند.
سخنگوی پنتاگون نیز دوشنبه شب نسبت به بازگشت وضعیت عادی در فرودگاه بین‌المللی در شهر «کابل» در افغانستان اظهار بی‌اطلاعی کرد.
به گزارش منابع خبری، «جان کربی» سخنگوی پنتاگون در این زمینه گفت: «در حال حاضر هیچ پروازی از فرودگاه بین‌المللی کابل به خارج یا به مقصد این مکان انجام نمی‌شود. مطمئن نیستم که پروازها چه زمانی از سرگرفته می‌شوند.»

صفحه اصلی خبر اجتماعی اقتصادی سیاسی بین الملل فرهنگی ورزشی ارتباط با ما