بین الملل
فارس
۱۴۰۱/۰۷/۰۲ ۱۶:۴۸:۵۴
افشاگری‌های پدرخوانده مافیا در ترکیه، کار دست اردوغان داد
افشاگری‌های پدرخوانده مافیا در ترکیه، کار دست اردوغان داد
برخی منابع خبری می‌گویند که احتمالا، رجب طیب اردوغان به بهانه تغییرات در کابینه در آستانه انتخابات ریاست‌جمهوری، به دلیل افشاگری‌های پدرخوانده مافیا در ترکیه، وزیر کشور خود را برکنار کند.
فارس

پس از افشاگری‌ جنجالی «سدات پکر» (Sedat Peker) از سرکرده‌های مافیا در ترکیه و اتهام زنی به برخی مقامات مسئول این کشور از جمله داماد «رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهور  و برادر داماد او و نیز وزیر کشور ترکیه، محافل سیاسی و رسانه‌ای این کشور از قصد اردوغان برای تغییر وزیر کشور خبر می‌دهند.
روزنامه رأی الیوم، با انتشار خبری در این خصوص نوشت: این اقدام طبق برآوردهای داخلی در ترکیه، در چارچوب اقدام برای تغییرات پیش بینی شده در کابینه در آستانه انتخابات صورت می‌گیرد، اما دلیل اصلی به افشاگری‌های صورت گرفته از سوی سدات پکر درباره مقامات مسئول و شخصیت‌های سیاسی ترکیه و شخص سویلو باز می‌گردد. افشاگری‌ها و ادعاهایی که باعث خشم افکار عمومی ترکیه شد.
بر اساس این گزارش، سویلو از افراد نزدیک به شخص رئیس‌جمهور ترکیه به شمار می‌رود اما انتخابات ریاست‌جمهوری، حزب حاکم عدالت و توسعه را بر آن می‌دارد که برخی از چهر‌ه‌های سیاسی به ویژه افرادی را که نام آن‌ها با شبهاتی همراه است، تغییر دهد.
رأی الیوم به نقل از ناظران سیاسی مدعی شد که احتمال دارد، «فاروق چلیک» که سابقه وزارت کار و امنیت اجتماعی، وزارت غذا و کشاورزی و دامپروری را در کارنامه خود دارد، جایگزین سویلو شود.
ماجرا از این قرار است که سدات پکر که برخی او را پدرخوانده مافیای ترکیه می‌دانند، اما وی خود را یک شخصیت ملی‌گرا، کارآفرین، خیّر و طرفدار مردم و کشورش می‌داند، از یک سال پیش که از کشور خارج شده، با انتشار فایل‌هایی صوتی، اتهامات سنگینی علیه مقامات سیاسی ترکیه وارد می‌کند. وی وزیر کشور ترکیه را به توزیع اسلحه در میان افراد نزدیک به دولت پس از کودتای ناموفق ۲۰۱۶ متهم کرده است.
پکر همچنین با چندین عکس و سند، مدعی ارتباط سلیمان سویلو با مافیاهای بزرگ ترکیه شد، امری که در همان زمان موجب شد تا گفته شود که اردوغان به دنبال برکنار کردن وزیر کشورش است اما «دولت باغچلی» متحد اصلی حزب عدالت و توسعه مانع برکناری سویلو شد. باغچلی به ادعای بسیاری، پس از اردوغان، از بالاترین شانس و محبوبیت برای هدایت حزب عدالت و توسعه برخوردار است.

صفحه اصلی خبر اجتماعی اقتصادی سیاسی بین الملل فرهنگی ورزشی ارتباط با ما