اجتماعی
۱۴۰۰/۱۱/۱۳ ۰۹:۳۰:۱۱
گام دوم انقلاب اعتقاد به اصل «ما می‌توانیم» است
گام دوم انقلاب اعتقاد به اصل «ما می‌توانیم» است
عضو شورای اسلامی شهر مشهد مقدس گفت: انقلاب اسلامی به عنوان یک نهضت بزرگ دینی، انقلابی ماندن و مکتب سلیمانی که مقام معظم رهبری بعد از شهادت ایشان از آن به عنوان مکتب سلیمانی یاد کردند، ایجاد تمدن نوین اسلامی، باور عمیق به انقلابی‌گری، نگاه خوشبینانه به آینده را باید از مهم‌ترین دستاوردها دانست. در یک جمله گام دوم انقلاب یعنی اعتقاد به اصل «ما می‌توانیم».

مجید طهوریان عسکری در سلسله نشست‌های «شب‌های هنر انقلاب مشهد» که با هدف تجلیل از چهره‌های انقلابی در مسجد فقیه سبزواری پایتخت معنوی ایران اسلامی برگزار شد و در نخستین شب خود با تجلیل از مجید منصوب همراه بود، خطاب به خانواده‌های ایثارگر حاضر در مجلس اظهار داشت: شما عزیزان فرزندان و پدران و همسران خود را برای دفاع از انقلاب و نظام و این آب و خاک اهدا کردید و صد البته که برای تنومندترشدن درخت این انقلاب باز هم پای آن خواهید ایستاد. من در این جلسه می‌خواهم بخشی از دستاوردهای انقلاب را با گذشت بیش از چهل سال بازخوانی کنم.

وی با اشاره به دستاوردهای هشتگانه انقلاب اسلامی در جهان کنونی گفت: پیشرفت در معنویات و امکان سیر تکاملی در فضای انقلاب به عنوان یکی از مهم‌ترین دستاورهای این انقلاب بوده است. ارتقای جایگاه ایران در سطح بین‌الملل همراه با صدور شعارهای انقلاب اسلامی و الهام‌بخشی به حق‌طلبان عالم که نمونه بارز و مصداق عینی آن را در همه جا می‌توان مشاهده کرد را باید از دستاوردهای جهانی انقلاب اسلامی در سطح بین‌الملل دانست

این عضو شورای اسلامی شهر مشهد مقدس افزود: سومین دستاورد انقلاب ما گسترش برخورداری عمومی از امکانات مادی در مقایسه با پیش از انقلاب و کشورهای هم‌تراز است. چهارمین دستاورد را باید گسترش عدالت اجتماعی دانست که البته مقام معظم رهبری در سخنرانی‌های متعدد خود فرموده‌اند که در عدالت اجتماعی دستاوردهای زیادی کسب کردیم اما در این مولفه آنچه توقع ما بود هنوز تحقق پیدا نکرده است.

وی با اشاره به اینکه برخورد با عوامل فساد جهانی توان ایستادگی در برابر زورگویان و سلطه‌طلبان جهان را به همراه داشت، خاطرنشان کرد: روزی آرزوی ما بود تا با فرماندهان و افسران خارجی بتوانیم در این سرزمین و یا در سرزمین آنها گفت‌وگو کنیم اما به برکت انقلاب اسلامی همه شما با چشم گوش و جان شنیدید که بعد از نماز حاج قاسم در کاخ کرملین فرزند همین سرزمین هم رفت و در کاخ کرملین نماز خود را برگزار کرد و بعد به دیدار رئیس جمهور روسیه رفت.

طهوریان عسکری عنوان کرد: قبل از انقلاب در بعضی مناطق تابلو می‌زدند که ورود ایرانی ممنوع است و کسی حق ورود به آن مکان‌ها را نداشت. اما امروز عظمت و شأن ملت ایران در تمام جهان بر کسی پوشیده نیست و این از توان ایستادگی در برابر سلطه جهانی است که توسط فرزندان این سرزمین رقم خورده است.

وی رشد علمی و صنعتی و حرکت در مرزهای علوم را از جمله دستاوردهای دیگر انقلاب اسلامی دانست و تأکید کرد: ما باید افتخار کنیم که با این انقلاب امروز به چنین جایگاهی رسیده‌ایم. در تولید علم پیش از انقلاب هیچ جایگاهی در جهان نداشتیم اما در همین لحظه ما در مجامع بین‌المللی در حوزه تولید علم رتبه چهارم دنیا را داریم. در حوزه علوم پزشکی پیش از انقلاب رتبه 43 را در بیش از 200 کشور دنیا داشتیم و باور کردنی نیست که امروز نظام مقدس جمهوری اسلامی توانسته است به رتبه دهم برسد. در کشاورزی از رتبه 30 به رتبه 10 رسیدیم که باید به این جوانان و دانشمندان ببالیم.

وی با اشاره به نقش شهدای هسته‌ای از جمله شهیدان فخری‌زاده و رضایی در پیشرفت اسلامی اشاره کرد و افزود: این که رتبه ما در اختراعات  از 95 به رتبه سوم رسیده است بی‌شک دستاورد همین دانشمندان افتخارآفرین است. امروز ما در صنعت از رتبه 64 به رتبه 19 در جهان ارتقا یافتیم. در حوزه هوا و فضا که فقط باید می‌شنیدیم که اجنبی موشک به فضا پرتاب می‌کند و هیچ رتبه‌ای نداشتیم امروز در بیش از 200 کشور دنیا رتبه هشتم را داریم. در نانو تکنولوژی هم رتبه سوم مایه افتخار مردم ماست.

وی در ادامه به پیشرفت‌های صورت گرفته در حوزه ورزش نگاهی انداخت و تأکید کرد: پیش از انقلاب ما حقی برای پیشرفت در حوزه ورزش نداشیم و به ندرت پهلوانان ما می‌توانستند مدال بگیرند و اجازه نمی‌دادند قهرمانان ما به مدال‌های جهانی دست پیدا کنند. در همین هفته گذشته هم تیم فوتبال ما برای چندمین بار به جام جهانی راه یافت و هم بانوان ما برای نخستین بار به جام جهانی فوتسال راه یافتند و خوشبختانه توانسته‌ایم رتبه 70 را به رتبه 13 در ورزش تبدیل کنیم.

طهوریان عسکری تصریح کرد: مقام معظم رهبری در چهل ساله دوم انقلاب بیانیه مهمی صادر کردند که سند حرکت ملت ایران است و آن را تحت عنوان بیانیه گام دوم انقلاب می‌شناسیم. استدعای من است که این بیانیه را حتما مطالعه کنید و آن را موشکافانه و ریزبینانه بخوانید. در این بیانیه گام دوم یعنی تکریم و تعظیم ملت ایران.  امروز آقای پوتین جلوی رئیس جمهور منتخب شما نشان داد که ایران چه عظمتی دارد. من درخواست دارم که ملاقات اخیر رئیس جمهور مجارستان با رئیس جمهور روسیه را با ملاقات رئیس جمهور خودمان مقایسه کنید تا این تفاوت را بفهمید.

وی افزود: انقلاب اسلامی به عنوان یک نهضت بزرگ دینی، انقلابی ماندن و مکتب سلیمانی که مقام معظم رهبری بعد از شهادت ایشان از آن به عنوان مکتب سلیمانی یاد کردند، ایجاد تمدن نوین اسلامی، باور عمیق به انقلابی‌گری، نگاه خوشبینانه به آینده را باید از مهم‌ترین دستاوردها دانست. در یک جمله گام دوم انقلاب یعنی اعتقاد به اصل «ما می‌توانیم»

وی در ادامه گفت: هر کجا این ملت اراده کرد و هر کجا این ملت دست به دست هم داد و دعا کرد از برکت خانه خدا و روضه‌های اباعبدالله اصل «ما می‌توانیم» الگوی مسیر پیشرفت این کشور شد.

طهوریان عسکری در پایان اظهار کرد: امروز رهبری ما در حوزه صنعت خودرو گلایه کردند و گفتند  که ما به این حوزه اهمیت می‌دهیم اما مسئولان آن را به طور شایسته مورد توجه قرار ندادند. چرا در صنایع دیگر ما باید به فضا موشک پرتاب کنیم اما در حوزه صنعت خودرو هنوز شاهد مجموعه‌هایی باشیم که نتوانسته است آنچه می‌خواستیم را محقق کند. من می‌گویم چون در یک جا «ما می‌توانیم» الگوی ما بود و در برخی جاها این الگو را نداشتیم.

گفتنی است سلسله نشست‌های شب‌های هنر انقلاب مشهد با هدف تجلیل از هنرمندان انقلاب اسلامی در مساجد محوری مشهد توسط توسط فرهنگسرای انقلاب اسلامی سازمان فرهنگی شهرداری مشهد از ابتدای دهه فجر انقلاب اسلامی امسال آغاز شده و تا پایان این ایام ادامه دارد.

صفحه اصلی خبر اجتماعی اقتصادی سیاسی بین الملل فرهنگی ورزشی ارتباط با ما