اجتماعی
تجارت نیوز
۱۴۰۰/۰۴/۲۳ ۱۹:۵۰:۵۰
ورود ایرانیان به بحرین ممنوع شد
ورود ایرانیان به بحرین ممنوع شد
در ادامه شیوع کرونا، ورود شهروندان ۱۶ کشور از جمله ایران و عراق به بحرین ممنوع شد. این در حالی است که بیش از ۷۰ درصد از شهروندان بحرین دز اول واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند و ایران هنوز سالمندان را هم واکسینه نکرده‌اند.
تجارت نیوز

 

ورود شهروندان ایرانی به بحرین ممنوع شد تا کرونا در این کشور کنترل شود. اگر مسافر این کشور هستید باید فعلا منتظر بمانید.
در ادامه شیوع ویروس کرونا، ورود شهروندان ۱۶ کشور از جمله ایران و عراق به بحرین ممنوع شد. این در حالی است که بیش از ۷۰ درصد از شهروندان بحرین دز اول واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند.
با وجود انجام واکسیناسیون کرونا در این کشور که برخی از رسانه‌ها می‌گویند با سرعت خوبی هم در حال انجام است، اما باز بحرین تصمیم بر محدودیت سفر به این کشور گرفت. درپی دستورات تیم پزشکی مقابله با انتشار ویروس کرونا ، سازمان هواپیمایی بحرین این ممنوعیت را ابلاغ کرد.

محدودیت سفر ایرانیان به کشورهای دیگر ادامه دارد؟
ایران یکی از کشورهایی است که روند واکسیناسیون در آن به کندی پیش می‌رود. هنوز وزارت بهداشت واکسیناسیون سالمندان را هم به نتیجه نرسانده است. در حال حاضر هم کشور پیک پنجم کرونا را می‌گذارند و برخی از مناطق از جمله سیستان و بلوچستان و هرمزگان در شرایط فوق بحرانی هستند. با چنینی وضعیتی احتمالا باز هم شاهد ممنوعیت سفر ایرانیان به کشورهای دیگر باشیم.
واکسن‌های وارداتی به صورت محدود صورت می‌گیرد. هیچ‌کدام از واکسن‌های ایرانی نیز تائیدیه سازمان جهانی بهداشت را ندارند. بنابراین حتی اگر واکسیناسیون مردم با واکسن‌های ایرانی نیز انجام شود باز مورد تائید کشورهای دیگر نیست. بنابراین معلوم نیست محدودیت سفر ایرانیان به کشورهای دیگر تا چه زمانی طول بکشد.
در حال حاضر در برخی شهرهای ایران از جمله اراک و سیستان و بلوچستان تزریق واکسن برکت آغاز شده است. مجوز این واکسن به صورت اضطراری صادر شد، در حالی که مرحله نهایی کارآزمایی بالینی را نیز طی نکرده بود!
در حال حاضر تنها حدود ۶ درصد جمعیت در ایران دز اول و حدود دو درصد هم دز دوم را تزریق کرده‌اند. مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به سه میلیون و ۴۴۰ هزار و ۴۰۰ نفر و مجموع جانباختگان به ۸۶ هزار و ۳۹۱ نفر رسید. کرونا با سرعت زیادی در کشور جان می‌گیرد و مشخص نیست واکسیناسیون عمومی چه زمانی به طور کامل انجام شود.

صفحه اصلی خبر اجتماعی اقتصادی سیاسی بین الملل فرهنگی ورزشی ارتباط با ما