بین الملل
فارس
۱۴۰۰/۱۱/۰۸ ۱۳:۱۲:۰۱
بی توجهی محافل سیاسی لبنان به کناره‌گیری حریری از سیاست
بی توجهی محافل سیاسی لبنان به کناره‌گیری حریری از سیاست
رئیس حزب سوسیالیست ترقی‌خواه لبنان، تصمیم «سعد الحریری» برای کناره گیری از سیاست را تصمیم شخصی خوانده و گفته بحثی درباره آن ندارد.
فارس

پایگاه خبری الاخبار در گزارشی نوشت، «ولید جنبلاط» رئیس حزب سوسیالیست ترقی‌خواه لبنان، نه تنها تلاشی در جهت منصرف کردن «سعد الحریری» نخست‌وزیر اسبق این کشور از تصمیمش مبنی بر تعلیق فعالیت‌های سیاسی نکرده است؛ بلکه این انتخاب وی را خواسته‌ای شخصی‌ خوانده است و گفته نمی‌توان بحثی درباره آن کرد. 

ولید جنبلاط اخیرا در توئیتی نوشته بود: «المختاره تنها و غمگین است». پس از این توئیت بسیاری تصور کردند که ممکن است او نیز به سبک سعد الحریری، خواهان کناره‌گیری از فعالیتهای سیاسی باشد.

المختاره نام منطقه محل تولد جنبلاط است. 

با این حال دیروز رئیس حزب سوسیالیست ترقی‌خواه لبنان در مصاحبه‌ای تلویزیونی به تعارف‌های سیاسی درباره عدم جایگزینی سیاسی برای سعد الحریری پایان داد و تاکید کرد که او نیز مثل «سمیر جعجع» مساله الحریری را رها کرده است و آن را پایان یافته می‌داند.

الاخبار در ادامه افزود: جنبلاط به سادگی با تصمیم سعد الحریری کنار آمده و می‌گوید، «بعد از شهادت [ترور] رفیق حریری، ما کار را با سعد الحریری ادامه دادیم و اکنون نیز به تلاش با متحدانمان ادامه می‌دهیم» تا ببینیم چه کسی فضای سُنی لبنان را مدیریت خواهد کرد». 

سعد الحریری نخست‌وزیر پیشین و رئیس جریان المستقبل لبنان چند روز پیش تصمیم خود را مبنی بر تعلیق و کناره‌گیری از فعالیت‌های سیاسی اعلام کرده بود.

صفحه اصلی خبر اجتماعی اقتصادی سیاسی بین الملل فرهنگی ورزشی ارتباط با ما