سیاسی
فارس
۱۴۰۰/۱۰/۰۱ ۱۲:۱۶:۴۴
سومین روز رزمایش سپاه؛ از قدرت‌نمایی تانک کرار تا بهره‌گیری از تسلیحات جدید
سومین روز رزمایش سپاه؛ از قدرت‌نمایی تانک کرار تا بهره‌گیری از تسلیحات جدید
فارس

 سومین روز رزمایش مشترک پیامبر اعظم (ص) ۱۷ سپاه صبح امروز با محوریت مأموریت‌های نیروی زمینی سپاه با تمرین دفاع مستحکم یگان‌های برگزیده این نیرو از سواحل و جزایر در جزیره لارک برگزار شد.فرمانده نیروی زمینی سپاه در تشریح برنامه های این نیرو در هفدهمین رزمایش پیامبر اعظم(ص) تاکید کرد: ما دکترین دفاعی خودمان را متناسب با تهدیدات جدید به روز رسانی کرده ایم وپهپادهای تهاجمی و رزمی ما انهدام هر هدفی را ممکن کرده اند.

در این مرحله از رزمایش رزمندگان نیروی زمینی سپاه با بهره‌گیری از تسلیحات و ادوات جدید و استفاده از تاکتیک‌های نوین، سناریوهای محتمل آفندی و پدافندی را با موفقیت اجرا کردند. 

یگان‌های نیروی زمینی سپاه در این مرحله پس‌از اشراف اطلاعاتی از وضعیت دشمن، اهداف شناسایی‌شده را مورد آماج حملات سلاح‌های سنگین و نیمه‌سنگین قرار دادند.

اجرای عملیات ضد هلی‌برن و دفاع چند لایه از جزایر با انجام تمرین‌های تخریب و انفجارات ، موانع سد کننده و پدافند هوایی علیه جنگنده‌های دشمن در شرایطی نسبتاً واقعی دنبال شد.

* تانک کرار در نیروی زمینی سپاه عملیاتی شد

در  سومین روز رزمایش مشترک پیامبر اعظم (ص) ۱۷ سپاه تانک پیشرفته کرار (تی 72 ام ارتقا یافته) تحویل نیروی زمینی سپاه شد و برای نخستین‌بار در این رزمایش  عملیاتی شد. 

تانک‌های کرار تحویل‌شده به نیروی زمینی سپاه، در حقیقت نمونه ارتقایافته تانک‌های تی72ام این نیرو هستند که توسط صنایع زرهی بنی‌هاشم وزارت دفاع ارتقا پیدا کرده‌اند و هم‌اکنون سایر تانک‌های تی72ام نزسا نیز برای ارتقا به وزارت دفاع تحویل شده‌اند.

تانک تحویل‌داده‌شده به نیروی زمینی سپاه به پوشش‌های خاصی برای مقابله با امواج حرارتی مجهز شده است و می‌تواند خود را از دید جست‌وجوگرهای حرارتی نیز پنهان کند، همچنین این تانک‌ها مجهز به سامانه‌های ناوبری GPS هستند.

تانک کرار در نیروی زمینی سپاه عملیاتی شد

تانک کرار در نیروی زمینی سپاه عملیاتی شد

1400/10/01 - 09:12

علاوه بر این روی برجک تانک‌ تحویل‌داده به سپاه جایگاه نصب سیستم حفاظتی دفاع فعال برای مقابله با موشک‌ها و پرتابه‌های ضدزره است. این سیستم که از نوع سامانه‌های Soft Kile (مقابله نرم) است، در حال طی کردن مراحل نهایی تست خود است و پس از ارزیابی‌های نهایی روی برجک تانک نصب می‌شود. با نصب این سامانه تانک‌های تی72ام ارتقایافته نیروی زمینی سپاه قادر خواهند بود انواع پرتابه‌های ضدزره هدایت‌شونده را قبل از رسیدن از طریق اخلال روی سامانه‌های هدایت‌کننده موشک منحرف کنند و به این ترتیب این تانک‌ها ماندگاری بیشتری در صحنه رزم خواهند داشت.

فرمانده نیروی زمینی سپاه در رزمایش پیامبر اعظم(ص) ۱۷: پهپادهای تهاجمی و رزمی سپاه انهدام هر هدفی را ممکن کرده اند

به گزارش سپاه نیوز؛ سردار سرتیپ پاسدار محمد پاکپور فرمانده نیروی زمینی سپاه در حاشیه برگزاری هفدهمین رزمایش پیامبر اعظم (ص) با بیان اینکه دکترین تاکتیکی خود را متناسب با تهدیدات جدید به روز رسانی کرده ایم گفت: مسیر دکترین تاکتیکی ما تغییر کرده و تاکتیک ها متناسب با صحنه های عملیاتی و تهدیدات، ظرفیت و قابلیت انعطاف و تغییر پیدا کرده اند.

فرمانده نیروی زمینی سپاه هفدهمین رزمایش پیامبر اعظم(ص) را رزمایشی مشترک و ترکیبی که بر اساس تقویم رزمایش‌های سالیانه در حال اجرا است توصیف و تصریح کرد: ما به عنوان پاسدار انقلاب باید همواره خود را متناسب با برآورد دشمن آماده نگه داریم. 

سردار پاکپور به ارتقای توانمندی های پهپادی نیروی زمینی سپاه اشاره کرد و گفت: ما فناوری تولید و تکثیر پهپادی را به دست آورده و بومی کرده‌ایم.

وی افزود: پهپادهای تهاجمی و رزمی ما می‌توانند هر نقطه ای را که نیاز باشد مورد هدف قرار دهند، به طوری که با این ابزار و طی شدن روند بلوغ و تجهیز این پرنده ها، هدف گیری و انهدام هر هدفی امکان‌پذیر شده است.

سردار پاکپور در ادامه اظهار داشت: ما با تلاش متخصصان صنایع دفاع و سازمان های جهاد خودکفایی به توانمندی موشکهای نقطه زن مجهز شده ایم که در همین رزمایش نیز بخشی از این توانمندی عملیاتی خواهد شد.

وی افزود: فناوری های جنگ الکترونیک ما نسبت به گذشته تحول بسیار خوبی هم در ابعاد کمی و هم ابعاد کیفی پیدا کرده است.

 سردار پاکپور همچنین خاطرنشان کرد: در حوزه زرهی روی ارتقای سیستم کنترل آتش تانک ها کار کرده ایم و تانک های ما قادر هستند در فواصل چند کیلومتری هم با دقت، اهداف خود را مورد اصابت قرار دهند و سیستم کنترل آتش تانک‌های تی ۷۲ ما به تانک تی ۹۰ ارتقا پیدا کرده است.

 فرمانده نیروی زمینی سپاه در پایان از کوتاه کردن و به حداقل رساندن زمان واکنش سریع نیروهای مخصوص در عملیات خبر داد و گفت: نیروی زمینی سپاه امروز در کوتاه ترین زمان، نیروی واکنش سریع خود را به منطقه عملیاتی انتقال داده و به اجرای عملیات می پردازد.

به گزارش فارس، دومین روز رزمایش پیامبر اعظم (ص) ۱۷ از روز دوشنبه ۲۹ آذر ماه آغاز شده و به مدت پنج روز در سواحل خلیج فارس ، تنگه هرمز و منطقه عمومی استان های هرمزگان، بوشهر و خوزستان با حضور یگان هایی از نیروهای زمینی، دریایی و هوافضای سپاه و همچنین برخی از یگان های مردم پایه بسیج مستضعفین برگزار می شود.

 این رزمایش با رمز مقدس " یا فاطمه الزهرا (س)" و با شعار " اقتدار ، امنیت و بازدارندگی فعال و هوشمندانه در سایه وحدت، همدلی و یکپارچگی ملی " در راستای افزایش سطح آمادگی های رزمی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بهره‌گیری از پیشرفته ترین تجهیزات و تاکتیک ها برای مقابله با تهدیدات متصور و جنگ های ترکیبی برگزار می‌شود.

صفحه اصلی خبر اجتماعی اقتصادی سیاسی بین الملل فرهنگی ورزشی ارتباط با ما