بین الملل
فارس
۱۴۰۱/۰۲/۰۱ ۱۴:۱۹:۴۰
انفجار در مسجد شیعیان مزارشریف | بیش از 70 شهید و زخمی در آمار اولیه + تصاویر
انفجار در مسجد شیعیان مزارشریف | بیش از 70 شهید و زخمی در آمار اولیه + تصاویر
گزارش‌ها از انفجار در بزرگترین مسجد شیعیان در مزارشریف خبر می‌دهند، به گفته منابع این انفجار تاکنون 18تن شهید و 55 نفر دیگر زخمی شده‌اند و این آمار در حال افزایش است. این در حالی است که در انفجار دیگری که بعد از انفجار مزار شریف رخ داد، شهر قندوز نیز شاهد انفجار تروریستی و جان باختن عده‌ای دیگر بود.
فارس

منابع مردمی در شهر مزار شریف گزارش دادند که لحظاتی پیش یک انفجار در داخل یک مسجد به نام سه دکان صورت گرفته است.

به گفته منابع، این انفجار در هنگام ادای نماز صورت گرفته است. این مسجد بزرگترین مسجد شیعیان مزارشریف بوده که در جای پر ازدحامی واقع شده است.

«غوث الدین انوری»، رییس بیمارستان حوزه‌ای ابو علی سینای بلخی در مزار شریف گفت که شمار زیادی از زخمی‌های این انفجار به این بیمارستان انتقال شده‌اند، اما آمار دقیق افراد زخمی بعدا اعلام می‌شود.

«قاری عبیدالله عابدی»، سخنگوی فرماندهی امنیتی قندوز وقوع یک انفجار را در منطقه «سردوره» این شهر تایید کرد، اما درباره تلفات و نوع آن چیزی نگفت.

70 شهید و زخمی در نتیجه انفجار در مسجد سه دوکان مزارشریف

اما منابعی در بیمارستان ابوعلی سینای بلخی مزارشریف می‌گویند که تاکنون ۲ شهید و بیش از ۲۵ زخمی ناشی از انفجار لحظاتی پیش در مسجد سه دوکان شهر مزارشریف به این بیمارستان انتقال یافته‌اند.

به گفته‌ این شاهدان عینی، آمبولانس‌ها هنوز هم در حال انتقال آسیب‌دیدگان هستند.

شبکه خبری طلوع نیوز به نقل از مسوولان بهداشتی در مزار شریف گزارش داد که دستکم ۵ شهید و ۶۵ زخمی از انفجار امروز در یک مسجد در شهر مزار شریف به انتقال یافته‌اند. به گفته آنها این آمار در حال تغییر است.

از سوی دیگر نیز برخی منابع اعلام کردند تاکنون 18 تن در این انفجار شهید شده و 30 تن دیگر زخمی شدند.

صفحه اصلی خبر اجتماعی اقتصادی سیاسی بین الملل فرهنگی ورزشی ارتباط با ما