سیاسی
فارس
۱۴۰۱/۰۴/۰۳ ۱۳:۳۸:۰۵
سخنگوی کرملین: پوتین قطعاً به ایران سفر خواهد کرد
سخنگوی کرملین: پوتین قطعاً به ایران سفر خواهد کرد
سخنگوی کاخ ریاست‌جمهوری روسیه به خبرگزاری «تاس» گفت که ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور این کشور قطعا در مقطعی به ایران سفر خواهد کرد، اما تاریخ دقیق این سفر هنوز مشخص نیست.
فارس

«دیمیتری پسکوف» سخنگوی کرملین در پاسخ به سوالی درباره احتمال سفر پوتین به ایران و شرکت در نشست سران آستانه گفت: او قطعاً با گذر زمان به آنجا خواهد رفت، اما تاریخ دقیق هنوز مشخص نشده است.

طبق گزارش رسانه روسی، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه ایران روز پنجشنبه (دوم تیرماه) ابراز امیدواری کرد که نشست ایران، روسیه و ترکیه در تهران برگزار شود. به نوشته تاس، برنامه‌هایی برای برگزاری چنین نشستی قبل از همه‌گیری کرونا اعلام شده بود، اما از آن زمان این رویداد بارها به ناچار به تعویق افتاد.

حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران پنجشنبه میزبان «سرگئی لاوروف» وزیر امور خارجه روسیه بود و پس از دیدار و گفت‌وگو با همتای روس خود در نشست خبری مشترک گفت: ملاقات خوبی را با آقای لاوروف داشتم. راجع به مهمترین مسائل روابط دوجانبه، موضوعات منطقه‌ای و بین‌المللی گفت‌وگو کردیم.

وی افزود: از جمله موضوعات مورد بررسی معاهده همکاری‌های جامع بلندمدت و راهبردی دو کشور است. این ایده از قبل از سفر آقای رئیسی به مسکو و دیدارشان با آقای پوتین در دستورکار ما قرار داشت. در جریان این سفر نقطه نظرات همکارانم در وزارت امور خارجه و دستگاه‌های ذیربط روسیه را دریافت کردیم و امیدواریم بزودی جلسات کارشناسی برای نهایی کردن مفاد این موافقتنامه و تصویب آن در دولتین ایران و روسیه و پارلمان‌های دو کشور را پشت سر بگذاریم.

سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه فدراسیون روسیه هم در این نشست خبری به دیدارش با آیت‌الله رئیسی اشاره کرد و گفت: مذاکرات بسیار خوبی داشتیم و امروز هم به صورت مفصل با آقای امیرعبداللهیان گفت‌وگو داشتیم و دو کشور تصمیم دارند که روابط خود را تعمیق ببخشند. ما نظر مشترک داریم که روابط فیمابین توانسته به سطح بسیار بالایی در طول تاریخ برسد. با این هدف، بر روی توافق بزرگ که ابتکار آن توسط رئیس جمهور ایران مطرح شده کار می‌کنیم. چند وقت پیش پیشنهاد وزارت ما به تهران مخابره شد و امروز توافق کردیم کارشناسان هر چه سریع‌تر درباره این سند مهم توافق کنند. سندی که آینده شراکت استراتژیک ما را برای ۲۰ سال آینده مشخص می‌کند.

صفحه اصلی خبر اجتماعی اقتصادی سیاسی بین الملل فرهنگی ورزشی ارتباط با ما