بین الملل
ایسنا
۱۴۰۱/۰۲/۰۶ ۱۳:۱۰:۵۵
رایزنی سعودی-آمریکایی درباره آتش بس یمن
رایزنی سعودی-آمریکایی درباره آتش بس یمن
مقامات دیپلماتیک عربستان و آمریکا بر ضرورت ادامه تلاش‌های مشترک جهت برقراری آتش‌بس و فراهم کردن زمینه لازم برای پایان دادن به جنگ، برقراری صلح فراگیر و آغاز روند گفتگوهای سیاسی در یمن تاکید کردند.
ایسنا

محمد بن سعید الجابر" سفیر و ناظر عربستان در برنامه بازسازی یمن، دوشنبه در ریاض با مارتینا استرانگ، کاردار سفارت آمریکا در عربستان و کتی وستلی، کاردار سفارت آمریکا در عدن دیدار کرد.

خبرگزاری رسمی عربستان "واس" در این زمینه اعلام کرد که در  جریان این دیدار همه طرف‌ها بر حمایت و پشتیبانی از شورای ریاستی یمن جهت دستیابی به اهدافش تاکید کردند.

همچنین به حفظ و استمرار آتش بس برای یافتن یک راه‌حل سیاسی جهت پایان دادن به جنگ یمن اشاره و بر تهیه‌های مقدمات گفتگوهای یمنی یمنی تاکید شد.

سازمان ملل اول ماه آوریل اعلام کرد که طرف‌های یمنی با آتش بس دو ماهه و توقف همه جانبه عملیات نظامی در یمن و همچنین بازگشایی فرودگاه صنعا به روی مقاصد از پیش تعیین شده منطقه‌ای موافقت کردند.

براساس بیانیه سازمان ملل، طبق این آتش بس، اجازه ورود کشتی‌های حامل سوخت به بندر حدیده یمن نیز یکی دیگر بندهای آتش بس فعلی است.

شایان ذکر است پیش‌تر آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا، طی تماس تلفنی با رشاد العلیمی، رئیس شورای ریاستی یمن، ضمن استقبال از روند انتقال قدرت در یمن، درباره فرآیند حمایت از آتش‌بس و اصلاحات فراگیر گفت‌وگو کرد.

وزیر امور خارجه آمریکا، همچنین در حساب کاربری توییتر خود نوشت: در تماس با العلیمی، رئیس شورای ریاستی یمن، سمت جدیدش را تبریک گفتم و درباره حفظ گام‌های مثبت در یمن از جمله حمایت از آتش‌بس دو ماهه و اصلاحات فراگیر بحث و تبادل نظر کردیم.

همچنین بر اساس بیانیه‌ای که وزارت خارجه آمریکا منتشر کرد، بلینکن در گفت‌وگوی تلفنی با العلیمی، از نشست مشترک متشکل از دولت مستعفی، پارلمان و شورا ریاستی یمن در عدن استقبال کرد.

صفحه اصلی خبر اجتماعی اقتصادی سیاسی بین الملل فرهنگی ورزشی ارتباط با ما