اجتماعی
همشهری
۱۴۰۰/۰۶/۲۹ ۰۹:۳۲:۴۳
براي نوجوان فداکار ايذه‌اي دعا کنيد
براي نوجوان فداکار ايذه‌اي دعا کنيد
۱۰ روز از حادثه آتش‌سوزي در خانه‌اي در يکي از محله‌هاي ايذه که در آن پسري ۱۵ ساله براي نجات جان ۲ زن، خودش را به خطر انداخت و دچار سوختگي ۹۰ درصدي شد، مي‌گذرد. نوجوان فداکار همچنان در بيمارستان بستري است و تلاش پزشکان براي نجاتش ادامه دارد.
همشهری

وزير کشور نيز براي درمان او دستور ويژه‌اي صادر کرده است.

اين نوجوان 15ساله که علي لندي نام دارد روز ۱۸ شهريورماه امسال درحالي‌که به خانه خاله‌اش رفته بود، متوجه شد در خانه همسايه اتفاقي افتاده است. زني80ساله و دخترش به‌دليل آتش گرفتن کپسول پيک نيک در ميان شعله‌هاي آتش گرفتار بودند و جان‌شان به خطر افتاده بود. در اين شرايط بود که پسر 15ساله با شجاعت به دل آتش زد و کپسول پيک نيک را برداشت و با خود به خانه خاله‌اش برد تا از بالکن بيرون بيندازد اما چون بالکن حفاظ داشت خودش دچار سوختگي شد.

دقايقي بعد از اين حادثه علي که دچار سوختگي 90درصدي شده بود به بيمارستان منتقل شد. 2 زن ديگر هم يکي به‌طور سطحي و ديگري با درصدي بيشتر دچار سوختگي شده بودند اما شرايط علي وخيم بود. به همين دليل او براي انجام درمان تخصصي به بيمارستاني در اصفهان منتقل شد. انتشار خبر فداکاري نوجوان ايذه‌اي در رسانه‌ها بازتاب گسترده‌اي داشت. او با سن کمي که دارد توانسته بود دو نفر را از مرگ نجات دهد، اما خودش دچار حادثه شده بود. بسياري از کاربران شبکه‌هاي اجتماعي او را يک قهرمان معرفي کردند. انتشار همين اخبار بود که مايه دلگرمي خانواده علي شد.

در بيمارستان اصفهان

داوود لندي، پدر علي در اين‌باره مي‌گويد: از روزي که پسرم به بيمارستان منتقل شد کادر درمان همه تلاش‌شان را براي نجات او انجام دادند. از سر تا پاي پسرم سوخته و شرايط سختي دارد. اوايل حالش زياد خوب نبود اما با تلاش پزشکان وضعيتش بهتر شده است. عمق جراحت‌هاي او زياد است و کادر پزشکي منتظر هستند تا عمق سوختگي‌ها کمتر شود تا بتوانند او را جراحي کنند.

پدر علي درباره آخرين وضعيت پسرش مي‌گويد: علي هنوز آمادگي جراحي را ندارد و اکسيژن خونش مدام بالا و پايين مي‌شود. با وجود اين وضعيت او از روز اول بهتر شده و سطح هوشياري‌اش خوب است و مي‌تواند صحبت کند. پدرعلي درباره واکنش‌ها به فداکاري پسرش در شبکه‌هاي اجتماعي و اينکه همه به تعريف از او پرداخته‌اند، مي‌گويد: اين لطف مردم است. در اين مدت افراد زيادي پيام داده‌اند و از علي و کاري که کرده تشکر کرده‌اند. با وجود اين پسرم نيازمند دعاي همه مردم است. خواهش مي‌کنم از قول من بنويسيد که پسرم را دعا کنيد.

به علي افتخار مي‌کنم

او که به‌جز علي دو فرزند ديگر نيز دارد، ادامه مي‌دهد: علي دومين فرزندم است. به‌جز او دو دختر 19ساله و 8ساله دارم. پسرم با اينکه سن زيادي ندارد اما هميشه براي کمک کردن به مردم داوطلب است. روحيه‌اش طوري است که هميشه دوست دارد به مردم کمک کند و به‌خاطر کمک کردن حتي حاضر شد جانش را به خطر بيندازد. من به علي افتخار مي‌کنم.

صفحه اصلی خبر اجتماعی اقتصادی سیاسی بین الملل فرهنگی ورزشی ارتباط با ما