اجتماعی
همشهری آنلاین
۱۴۰۱/۰۴/۰۴ ۱۲:۰۹:۵۱
نقشه عجیب سلطان مواد مخدر برای فرار از دستگیری
نقشه عجیب سلطان مواد مخدر برای فرار از دستگیری
قاچاقی شماره مواد مخدر برای در امان‌ ماندن از دستگیری نقشه عجیبی کشید اما با لو رفتن نقشه‌اش، توسط مأموران دستگیر شد.
همشهری آنلاین

از ماه‌ها قبل مأموران پلیس شهرستان شوش با هماهنگی دادستانی این شهر به اطلاعاتی درباره فعالیت یک باند قاچاق موادمخدر در این شهر دست یافتند و تحقیقات خود را در این‌باره آغاز کردند. شواهد به‌دست آمده نشان می‌داد سرکرده این باند انواع موادمخدر را از شهرهای همجوار به شوش قاچاق کرده و توزیع می‌کند. آنطور که بررسی‌ها نشان می‌داد، حجم فعالیت این باند بسیار گسترده بود و افراد زیادی با سرکرده باند در ارتباط بودند. در این شرایط نقشه‌ای برای دستگیری سرکرده و دیگر نفرات این باند طراحی شد.

مرد شماره یک باند قاچاق شوش تلاش می‌کرد هیچ ردی از خود به جا نگذارد اما مأموران سایه به سایه در تعقیب او بودند. تجسس‌های پلیس در این‌باره ادامه داشت تا اینکه خبرهایی درخصوص متهم تحت تعقیب منتشر شد که نشان می‌داد او فوت شده است. حتی در محل دفن متوفیان شوش سنگ قبری به نام او ساخته و نصب شده بود. در این شرایط به‌دلیل فوت متهم همه پرونده‌هایی که علیه او تشکیل شده بود، مختومه می‌شد و تعقیب قضایی او به پایان می‌رسید.

ماموران پلیس با وجود صدور گواهی فوت و حتی نصب سنگ قبر برای متهم، نسبت به واقعی‌بودن فوت او تردید داشتند. به همین دلیل تحقیقات به‌طور نامحسوس ادامه پیدا کرد. تجسس‌ها نشان می‌داد که سرکرده باند قاچاق موادمخدر فوت نشده، بلکه برای فرار از دست مأموران با گواهی فوت جعلی و سنگ قبر وانمود کرده که فوت شده است. این تحقیقات به‌صورت محرمانه ادامه پیدا کرد تا اینکه سرانجام مأموران با شناسایی مخفیگاه متهم در عملیاتی غافلگیرانه توانستند او را دستگیر کنند.

سجاد اسدی‌مهر، دادستان عمومی و انقلاب شوش با اعلام جزئیات این پرونده گفت: پس از اقدامات اطلاعاتی و تخصصی گسترده، آخرین محل تردد این محکوم فراری در شهرستان شوش توسط شعبه دادستانی شناسایی و او با همکاری پلیس شهرستان شوش در مخفیگاهش دستگیر شد. این متهم یکی از بزرگ‌ترین توزیع‌کنندگان موادمخدر است که اقدام به ترانزیت وسیع موادمخدر از شهرستان‌های همجوار به داخل شوش می‌کرد و در سال‌های اخیر در انتقال موادمخدر نقش زیادی داشت.

وی درباره ماجرای فوت دروغین متهم نیز گفت: او برای فرار از قانون و جلوگیری از اجرای محکومیت‌ها و مختومه‌شدن پرونده‌های اجرا نشده‌اش با همکاری برخی از کارمندان دولتی در شهرستان‌های دیگر اقدام به ساخت گواهی فوت جعل شده و همچنین سنگ قبر کرده بود که پس از ارائه مدارک فوت این مجرم به دادسرای شوش از سوی بستگانش، صحت و سقم موضوع مورد تردید قرار گرفت که پس از چندین ماه اقدامات اطلاعاتی معلوم شد که او زنده است و پس از شناسایی مخفیگاهش دستگیر شد و تحقیقات تکمیلی در این‌باره ادامه دارد.
 

 

صفحه اصلی خبر اجتماعی اقتصادی سیاسی بین الملل فرهنگی ورزشی ارتباط با ما