بین الملل
ایسنا
۱۴۰۰/۱۲/۰۲ ۱۱:۰۵:۱۷
بلینکن: تا بمبی فرود نیاید خبری از تحریم روسیه نیست
بلینکن: تا بمبی فرود نیاید خبری از تحریم روسیه نیست
وزیر خارجه آمریکا در واکنش به درخواست ولودیمیر زلنسکی از واشنگتن و متحدانش برای اعمال تحریم‌های "فوری و پیشگیرانه علیه روسیه پیش از وقوع هر حمله‌ای" گفت، ایالات متحده تا زمانی که "واقعا تانک‌ها به حرکت درنیامده، هواپیماها پرواز نکرده و بمب‌ها واقعا شلیک نشوند"، به رویکرد دیپلماتیک با روسیه ادامه می‌دهد.
ایسنا

آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا یکشنبه در مصاحبه با سی‌ان‌ان به اظهارات ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهوری اوکراین که شنبه در کنفرانس امنیتی مونیخ خواستار اقدام جهانی علیه روسیه شده بود، آن هم در شرایطی که به نظر می‌رسد روس‌ها آماده اجرای حمله‌ای باشند، واکنش نشان داد.
زلنسکی گفته بود: بعد از اینکه بمبارانی رخ دهد، یا بعد از آنکه کشورمان هدف آتش قرار گرفته یا بعد از آنکه هیچ مرزی نباشد یا پس از آنکه اقتصادمان از بین برود یا بخش‌هایی از کشورمان تحت اشغال قرار گیرد، ما به تحریم‌های شما نیازی نداریم. آن وقت دیگر چه نیازی به تحریم هست؟
در واکنش به آن، بلینکن به شبکه خبری سی‌ان‌ان گفت: ببینید، من درک می‌کنم که رئیس‌جمهور زلنسکی از کجا می‌آید اما این چیزها اصلا متناقض نیستند. بایدن گفته است، در حالی که ما باور داریم رئیس‌جمهور پوتین تصمیمش را گرفته است، تا زمانی که حرکتی آغاز نشود، تا زمانی که کاملا آشکار نشود و تا زمانی که تانک‌ها واقعا به حرکت در نیایند، هواپیماها واقعا به آسمان بلند نشوند و بمب‌ها واقعا شلیک نشوند، ما هر آنچه بتوانیم از طریق دیپلماسی انجام می‌دهیم و با ایجاد بازدارندگی و اقنا تلاش می‌کنیم تا پوتین را از تصمیمی که به اعتقاد ما گرفته است، بازگردانیم. 
وزیر امور خارجه آمریکا ادامه داد: هدف از تحریم‌ها در وهله اول، تلاش برای جلوگیری از این است که روسیه دست به حمله بزند. به محض اینکه شما از آنها استفاده کنید، این بازدارندگی از بین می‌رود. تا آخرین لحظه، تا زمانی که بتوانیم اثر بازدارندگی را حفظ کنیم، برای انجام این کار تلاش می‌کنیم. در مورد جزئیات مربوط به تحریم، باید بگوییم که روسیه به خوبی آگاه است که ما قرار است چه کنیم اما ما نمی‌خواهیم از قبل جزئیات خاصی ارائه دهیم چون در آن صورت روسیه تلاش می‌کند علیه آنها برنامه‌ریزی کند.
بلینکن شامگاه یکشنبه هم در گفت‌وگو با ان‌بی‌سی نیوز اظهارات مشابهی مطرح کرد و گفت: تا زمانی که تانک‌ها به حرکت درنیایند و هواپیماها در آسمان دیده نشوند، آمریکا به تلاش برای منصرف کردن پوتین ادامه می‌دهد.
او گفت: تا آخرین لحظه، او فرصت دارد که پا پس بکشد. این کاری است که ما برای انجامش تلاش داریم. ما قصد داریم از وقوع یک جنگ جلوگیری کنیم. به محض اینکه شما تحریم‌ها را به جریان بیندازید، هرگونه اثر بازدارنده آنها از بین می‌رود. پوتین آنها را جذب می‌کند و به راهش ادامه می‌دهد.
جو بایدن، رئیس‌جمهوری آمریکا جمعه در سخنانی مدعی شد که به اعتقاد او، روسیه ظرف روزهای آتی به کی‌یف حمله‌ور می‌شود. آمریکا و شرکایش در ناتو به اعمال بسته تحریم اقتصادی سنگین علیه روسیه در صورت دست زدن به این حمله، تهدید کرده‌اند.

صفحه اصلی خبر اجتماعی اقتصادی سیاسی بین الملل فرهنگی ورزشی ارتباط با ما