بین الملل
باشگاه خبرنگاران جوان
۱۴۰۱/۰۳/۱۰ ۰۹:۴۸:۰۶
لاپید: عادی سازی روابط با عربستان زمان بر است
لاپید: عادی سازی روابط با عربستان زمان بر است
وزیر امور خارجه رژیم صهیونیستی اعلام کرد که عادی سازی روابط با عربستان یک فرایند طولانی خواهد بود.
باشگاه خبرنگاران جوان

یائیر لاپید، وزیر امور خارجه رژیم صهیونیستی در گفتگو با رادیو ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرد که عادی سازی روابط تل آویو و ریاض، یک فرآیند زمان بر و محتاطانه خواهد بود. اما در نهایت اتفاق خواهد افتاد؛ و متفاوت از دیگر توافق‌ها خواهد بود.

به گزارش جروزالم پست، لاپید در این باره توضیح داد: «در صورت دستیابی به توافق با عربستان، مانند توافق‌های قبلی با امارات و بحرین، غافلگیر کننده نخواهد بود. این یک روند طولانی و محتاطانه است و در آن منافع امنیتی برای هر دو طرف وجود دارد.»

لاپید همچنین ابراز امیدواری کرد که بر اساس توافقات سال ۲۰۲۰ که با میانجیگری آمریکا با چهار کشور عربی بسته شد، بتوان روابط دیپلماتیک را نیز با ریاض برقرار کرد.

چندی پیش نیز منابع عبری فاش کردند که منابع امنیتی و دیپلماتیک رژیم صهیونیستی در مصاحبه با «میدل ایست آی» اعلام کردند که این رژیم انتظار دارد، محمد بن سلمان، به محض به دست گرفتن تاج و تخت پادشاهی، عادی سازی روابط با تل آویو را اعلام کند.

آنجایی که عادی سازی علنی روابط با کشور‌های عربی با امضای پیمان ابراهیم در سال ۲۰۲۰ آغاز شد، رژیم صهیونیستی توانست علاوه بر تقویت روابط امنیتی خود، روابط دیپلماتیک و تجاری کاملی را با امارات، بحرین و مراکش آغاز کند و دیگر نیازی به مخفی نگه داشتن روابط با آن‌ها ندارد و تنها روابط ویژه رژیم صهیونیستی و عربستان است که تاکنون مخفی مانده است.

چندی پیش نیز رسانه‌های صهیونیستی ضمن تمجید از سیاست‌های سرسختانه ولیعهد سعودی اعلام کردند که او در حال تغییر هویت عربستان و پیش رفتن به سوی سازش آشکار بین ریاض و تل آویو است. محمدبن سلمان کاری می‌کند که هیچ کشور دیگری چنین کاری نمی‌کند و ظاهرا همه چیز از جمله پرچم و سرود ملی این کشور در حال تغییر است.

صفحه اصلی خبر اجتماعی اقتصادی سیاسی بین الملل فرهنگی ورزشی ارتباط با ما