اجتماعی
خراسان
۱۴۰۰/۰۸/۱۶ ۰۹:۳۲:۱۱
چه کلاهی سرمان بگذاریم؟
چه کلاهی سرمان بگذاریم؟
آشنایی با انواع کلاه‌های زمستانی و کاربردهایشان که کمتر در زمان خرید به آن‌ها توجه می‌شود
خراسان

هوا که سرد می‌شود به سراغ چمدان یا گنجه لباس‌های زمستانی می‌رویم تا پالتو، بارانی، شال، کلاه و دستکش زمستانی را سرجالباسی آویزان کنیم. پوشیدن شال و کلاه در هوای سرد اهمیت زیادی دارد و بسیاری معتقدند آدم از ناحیه سر سرما می‌خورد، بنابراین پوشیدن کلاه مانع از سرما خوردگی می‌شود و تاکید می‌کنند که پوشیدن کلاه به اندازه پوشیدن جوراب گرم زمستانی اهمیت دارد. در ادامه با انواع کلاه‌های زمستانی و انتخاب بهترین‌ها آشنا می‌شویم.

   ویژگی‌های یک کلاه استاندارد
برای تهیه کلاه باید استانداردهایی را در نظر گرفت. به عنوان نمونه نمی‌توان از هر ماده اولیه و نخی برای کلاه استفاده و آن رادر هر اندازه‌ای تهیه کرد  بلکه برای کلاه باید طرح، اندازه، سبک، رنگ و نقش را در نظر گرفت. این ها باید همخوانی داشته باشد تا کلاه زیبایی داشته باشیم و استاندارد باشد.


   کلاه بافتنی| یکی از کلاه‌هایی که برای زمستان از آن استفاده می‌شود، کلاه بافتنی است که با کاموا یا  کرک توسط دست یا ماشین بافته می‌شود و بسیار گرم است. می‌توان برای تهیه این کلاه‌ها از نخ پشم هم استفاده کرد. پشم در فصل زمستان گرم‌کننده ای قوی است.
   کلاه خزدار (Furry Hats)| کلاه‌های خزدار برای گرم ماندن در روزهای سرد زمستانی مناسب است. کلاه‌های خزدار، سفید، قهوه‌ای و مشکی از رنگ‌هایی هستند که به آسانی با هر استایلی قابل هماهنگ کردن هستند.
   کلاه کپ نمدی(آسکو)| این کلاه شیک و خوش‌فرم به دلیل جنس پشم فشرده که در تولید آن استفاده شده در فصل سرد پرکاربرد است. شکل ظاهری این کلاه به فرمی است که قابلیت استفاده در همه جا را دارد و می‌توان آن را با یک شال گردن زیبا هماهنگ کرد.
   کلاه بینی| این نوع کلاه، سبک، راحت، غیررسمی، گرم و کاربردی است و به خصوص در بین جوانان طرفداران زیادی دارد به ویژه اگر با یک کاپشن یا هودی و شلوار جین بپوشید.


   کلاه کپ| بدون شک کلاه کپ یا بیسبال برای استایل اسپرت مناسب است. کلاه کپ را می‌توانید با هودی، سوئیشرت و حتی پالتو هماهنگ کنید و بیشتر مناسب افرادی است که به سرما حساسیت زیادی ندارند.


   کلاه لبه‌دار| این کلاه‌ با نام‌های مختلفی از جمله «کلاه پسر نانوا» یا «کلاه پسر پیش‌خدمت» شناخته می‌شود. ترکیب آن با یک کت به خصوص اگر کت شما چرمی و کوتاه باشد، عالی است. البته در فصل سرد سر و گردن شما را نمی پوشاند و لازم است همراه آن از شال گردن هم استفاده کنید.


   کلاه اسکارف| این کلاه به‌دلیل حجم بسیار کم و کاربردی‌بودنش به خصوص در فصل پاییز در میان نوجوانان و جوانان پرطرفدار شده است. کلاه اسکارف یک ابزار کاربردی به شمار می‌رود و در طرح‌ها و رنگ‌های مختلف از پارچه های  متنوع و متناسب با فصل تولید می‌شود و جزو کلاه‌های به نسبت گرم محسوب می‌شود و با طیف وسیعی از لباس ها مثل هودی، سوئیشرت و کاپشن و گاهی پالتو قابل هماهنگ شدن است.


   کلاه برت، فرانسوی یا هن ری| اگر موهای کوتاهی دارید، این کلاه جذابیت خاصی به صورت شما خواهد داد؛ کلاه فرانسوی با یک پالتو یا بارانی بلند و نیم بوت گزینه مناسبی است.


   کلاه ترپر یا کلاه روسی| کلاه‌های ترپر، محافظ عالی برای سر و گوش‌ در برابر سرماست. کلاه‌های ترپر می‌توانند از جنس‌های مختلفی مانند خز یا چرم ساخته شده باشند که معمولا برای این که سطح زبر کلاه پوست را آزار ندهد با لایه‌ای نخی آستر داده می‌شود.

نویسنده : مهین رمضانی | خبرنگار

صفحه اصلی خبر اجتماعی اقتصادی سیاسی بین الملل فرهنگی ورزشی ارتباط با ما