سیاسی
ایسنا
۱۴۰۱/۰۹/۲۲ ۱۶:۵۸:۱۶
سرلشکر رحیم صفوی: امنیت مرزها، دو طرفه است
سرلشکر رحیم صفوی: امنیت مرزها، دو طرفه است
مشاور و دستیار ویژه فرمانده معظم کل قوا گفت: فرماندهی مرزبانی انتظامی باید برای کنترل مرزها به روش های نوین الکترونیکی مجهز شود، برای رشد و شکوفایی مرزهای کشور باید به کلیدهای امنیت آفرین دسترسی پیدا کنیم.
ایسنا

سردار سید یحیی رحیم صفوی در اولین همایش ملی رویکردهای نوین در مدیریت مرز که صبح امروز در دانشگاه علوم انتظامی امین برگزار شد، با تسلیت شهادت حضرت فاطمه الزهرا(س)، گفت: خداوند را شاکرم توفیق داده شد در کنار دلاورمردان و فرماندهان مرزبانی انتظامی جمهوری اسلامی ایران حضور پیداکنم.
وی در ادامه با قدردانی از تلاش‌های مرزبانی فراجا در تأمین امنیت پایدار مرزها گفت: این همایش بر حوزه‌های ژئوپلیتیکی مجاور ایران و امنیت مرزهای کشور اثرگذار است. موقعیت ژئوپلیتیکی و جغرافیایی ایران در منطقه و دنیا از شرایط خاصی برخوردار است و جمهوری اسلامی ایران کشوری وسیع با ملتی بصیر، نیروهای مسلح مقتدر و فرماندهی مرزبانی انتظامی قوی است که از کیان این کشور حراست و پاسداری می‌کند.
مشاور و دستیار ویژه فرمانده معظم کل قوا، مرز را موثر در اقتصاد کشور دانست و اظهارکرد: مرز؛ علاوه بر اینکه یک رویداد سیاسی بوده، بلکه اقتصادی و حقوقی هم است و گذشت زمان و فناوری‌های جدید و تغییرات ژئوپلیتیکی نه تنها از اهمیت مرز نکاسته، بلکه مفید نیز واقع شدند.
رحیم صفوی با تاکید بر اینکه مرزبانی از نیروهای مقتدر در جمهوری اسلامی ایران است، تصریح کرد: فرماندهی نیروی مرزبانی انتظامی با علم، خردمندی، عقلانیت، مردم داری و مردمیاری، شناخت از کشورهای همسایه و مراودات مرزی امنیت پایدار را در مرزهای کشور برقرار کرده است.
بر اساس اعلام سایت پلیس، وی با بیان اینکه ما احتیاج به دیپلماسی دفاعی - امنیتی داریم، ادامه داد: امنیت مرزها دو طرفه است و کشورها ملزم هستند دو طرفه مرزها را کنترل کنند و در این امر دیپلماسی دفاعی و امنیتی، گردشگری و اقتصادی مهمترین مولفه در رشد و شکوفایی مرزها است.
مشاور و دستیار ویژه فرمانده معظم کل قوا با تاکید بر لزوم هوشمندسازی و کنترل مرزها به روش‌های نوین الکترونیکی، خاطرنشان کرد: فرماندهی مرزبانی انتظامی باید برای کنترل مرزها به روش‌های نوین الکترونیکی مجهز شود، برای رشد و شکوفایی مرزهای کشور باید به کلیدهای امنیت آفرین دسترسی پیدا کنیم.

صفحه اصلی خبر اجتماعی اقتصادی سیاسی بین الملل فرهنگی ورزشی ارتباط با ما