بین الملل
مهر
۱۴۰۱/۰۵/۱۸ ۰۷:۵۶:۵۰
پوتین در اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل شرکت نمی کند
پوتین در اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل شرکت نمی کند
سخنگوی کاخ کرملین از عدم شرکت ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه در اجلاس آتی مجمع عمومی سازمان ملل یا برنامه ریزی برای سخنرانی در این جلاس خبر داد.
مهر

به نقل از روسیا الیوم، ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه حکمی را امضا کرد که به موجب آن سرگی لاوروف وزیر امور خارجه این کشور ریاست هیات روسیه در هفتاد و هفتمین اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل را برعهده خواهد داشت.

بر اساس این گزارش، «دیمیتری پسکوف» سخنگوی ریاست جمهوری روسیه اعلام کرد ولادیمیر پوتین به اجلاس نیویورک نخواهد رفت و برنامه ای برای سخنرانی در این اجلاس از طریق ویدئوکنفرانس ندارد.

علاوه بر لاوروف، شماری دیگر از مقامات روس از جمله «لیونید سلوتسکی» رئیس کمیسیون روابط بین الملل مجلس دوماً و «سرگی ورشینین» معاون وزیر امور خارجه در هیات اعزامی روسیه به مجمع عمومی سازمان ملل متحد حضور خواهند داشت.

لازم به ذکر است که در ۲۴ فوریه گذشته (اسفندماه ۱۴۰۰)، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه در یک سخنرانی تلویزیونی اعلام کرد که به منظور «غیرنظامی‌کردن و نازی‌زدایی اوکراین» و در پاسخ به درخواست کمک رهبران جمهوری‌های دونباس (در شرق اوکراین) فرمان آغاز «عملیات ویژه نظامی» در خاک اوکراین را صادر می‌کند. مناطق شرقی اوکراین روس‌تبار هستند و سال‌ها هدف حملات مداوم ارتش دولت مرکزی اوکراین بوده‌اند. در اوایل ماه مارس، این مناطق خودمختاری خود را اعلام کردند.

با آغاز عملیات نظامی روسیه در اوکراین، آمریکا و کشورهای غربی به منظور توقف پیشروی نیروهای ارتش روسیه، ضمن تجهیز ارتش اوکراین با انواع تسلیحات پیشرفته، تحریم‌های شدید و دوره‌ای را علیه مسکو اعمال کردند و این فرآیند همچنان ادامه دارد.

صفحه اصلی خبر اجتماعی اقتصادی سیاسی بین الملل فرهنگی ورزشی ارتباط با ما