ورزشی
ایسنا
۱۴۰۱/۰۳/۱۲ ۱۲:۱۲:۵۰
پاسخ سرخپوشان به هایجک مغانلو
پاسخ سرخپوشان به هایجک مغانلو
با رسیدن به روزهای آخر بیست‌ویکمین لیگ برتر فوتبال و شروع نقل و انتقالات برای فصل جدید، زمزمه‌هایی از جدایی چند بازیکن شناخته شده سپاهان به گوش می‌رسد.
ایسنا

سروش رفیعی، دانیال اسماعیلی‌فر، سجاد شهباززاده، رضا میرزایی، محمد نژادمهدی، یاسین سلمانی، کریستوفر کنت و گئورگی ولسیانی ۸ بازیکن سپاهان‌اند که در پایان فصل قراردادشان با این تیم به پایان می‌رسد. از سوی دیگر پرسپولیسی‌ها پیش از پایان فصل برای مهره‌های مطرحی چون رفیعی، شهباززاده و اسماعیلی‌فر دندان تیز کرده و در حال مذاکره با ستاره‌های سپاهان هستند.
شنیده‌ها حاکی از این است که تا اینجا در مذاکرات سجاد شهباززاده و سروش رفیعی با باشگاه پرسپولیس  پیشرفت‌هایی حاصل شده است. همین امر می‌تواند یکی از عوامل منفی موثر در تمرکز بازیکنان سپاهان برای کسب نتیجه و ماندن در رده دوم جدول باشد. دانیال اسماعیلی‌فر دیگر گزینه طلایی‌پوش مد نظر قرمزهای پایتخت‌ است تا جذب مغانلو و هایجک این بازیکن توسط سپاهان را به سختی تلافی کنند.
رسول کربکندی، کارشناس و پیشکسوت فوتبال یکی از دلایل علاقه بازیکنان به بازی در تیم‌های پایتخت را مسیر هموار برای رسیدن به تیم ملی می‌داند و می‌گوید: از قدیم الایام بازیکنان برای جنبه‌های حاشیه‌ای و تبلیغاتی مثبت استقلال و پرسپولیس، تمایل به حضور در این تیم‌ها دارند. اما مسئله اصلی این است که باشگاه حرفه‌ای مانند سپاهان بعید است که قرارداد کوتاه مدت با بازیکنان جوان، آینده‌دار و اثرگذار ببندد.
وی خاطرنشان می‌کند: باشگاهی موفق است که بتواند با حفظ چارچوب قبل، نقاط ضعفشان را تقویت کند. زیرا از دست دادن نیمی از بازیکنان و ایجاد هماهنگی با بازیکن جدید امری زمان‌بر است.
با بالارفتن انگیزه مالی، بازیکن سودای جدایی می‌زند
کربکندی معتقد است: سپاهان یکی از حرفه‌ای ترین و با امکانات‌ترین باشگاه‌های کشور است و اینکه بازیکنی بخواهد از این باشگاه جدا شود، قطعا به دلیل بالا بردن انگیزه‌های مالی او توسط دیگر تیم‌ها است.
وی ادامه می‌دهد: در فوتبال ما چارچوب‌ها رعایت نمی‌شوند و طبیعی است که بازیکن به دنبال منافع و درآمد بیشتر خود باشد.
این کارشناس فوتبال تاکید می‌کند: در سپاهان برای موفقیت باید با همین چارچوب، نقاط ضعفمان را پوشش دهیم و این امر نیازی به استفاده از بازیکن اسم و رسم‌دار ندارد. این تیم به اندازه کافی بازیکن خوب دارد و اگر در برخی مواقع لغزش نداشتند، به راحتی قهرمان می‌شدند. اگر این چارچوب‌ها شکسته شود، کار سختی در پیش خواهیم داشت.
باید دپارتمان آنالیز بازیکن داشته باشیم
حسین چرخابی، دیگر کارشناس فوتبال تاکید می‌کند: با بازیکنان مورد اطمینان و تاییدشده باید قرارداد طولانی‌تری بست تا از این بابت نگرانی نداشته باشیم. کادر فنی تیم نیز باید با حوصله بازیکنان را آنالیز کرده و دپارتمان آنالیز داشته باشند که لحظه به لحظه بازی اعضای تیم را کنترل کنند.
او یادآور می‌شود: دیدیم که محرم مجبور به استفاده از نورافکن در دفاع وسط و احمدزاده در دفاع چپ شد که نشان‌دهنده کارساز نبودن دفاع وسط در طول فصل بود. پس در فصل آینده باید به همه چیز فکر کنیم.
این پیشکسوت فوتبال معتقد است: بازیکن می‌تواند پس از اتمام قراردادش هر جا برود و کسی که بخواهد برود را به سختی و با ارقام نجومی می‌توان نگه داشت، اما باید در نظر داشت سپاهان نیز باشگاه بزرگی است و بسیاری از فوتبالیست‌های بزرگ کشور دوست دارند به این تیم بیایند.
چرخابی به سپاهان و ذوب‌آهن، دو نماینده فوتبال اصفهان در لیگ برتر توصیه می‌کند برای پیشگیری از بروز چنین مشکلاتی، روی آکادمی‌های باشگاهی‌شان تمرکز کنند. در حال حاضر تعداد انگشت شماری بازیکن از آکادمی باشگاه آمده‌اند. این نیروهای آکادمی باید به قدری تقویت شوند که در هیچ پستی به بن‌بست نخوریم.
بازی‌های آخر لیگ برتر امسال در حال پیگیری است و استقلال شکست‌ناپذیر جام قهرمانی را بالای سر برد، اما سپاهان با شکست سنگین برابر فولاد، نایب قهرمانی را تقدیم پرسپولیسی‌ها کرد. سروش رفیعی نیز که با خط خوردن بازیکنان از تیم ملی به اردوی ملی‌پوشان دعوت شده نیز به احتمال قوی به این تیم خواهد پیوست.
حال باید دید محرم نویدکیا، سرمربی احتمالا ماندگار سپاهان برای فصل بعد چشم امید طلای‌پوشان برای قهرمانی را با کدام ترکیب خواهد بست؟

صفحه اصلی خبر اجتماعی اقتصادی سیاسی بین الملل فرهنگی ورزشی ارتباط با ما