اجتماعی
ایسنا
۱۴۰۰/۰۶/۲۱ ۰۹:۱۱:۱۵
چرا محدوديت ۶۰ درصدي در پروازهاي اربعين رعايت نمي‌شود؟
چرا محدوديت ۶۰ درصدي در پروازهاي اربعين رعايت نمي‌شود؟
معاون هوانوردي و امور بين‌الملل سازمان هواپيمايي کشوري اعلام کرد: در پروازهاي اربعين مانند ديگر پروازهاي خارجي همه مسافران بايد پاسخ منفي تست PCR را همراه خودشان داشته باشند و به همين دليل نيازي به رعايت کردن محدوديت پذيرش ۶۰ درصدي در اين پروازها نيست.
ایسنا

ابوالقاسم جلالي در پاسخ به سوالي مبني بر اينکه با توجه به توافق کشورهاي ايران و عراق براي پذيرش ۳۰ هزار زائر ايراني از طريق فرودگاه بين المللي اين کشور، چرا پروتکل‌هايي مانند فاصله‌گذاري و پذيرش ۶۰ درصدي مسافران در اين پروازها رعايت نمي‌شود، اظهار کرد: با توجه به اينکه تمام مسافران بايد ۷۲ ساعت قبل از انجام پرواز، پاسخ منفي تست PCR را گرفته باشند و آن را ارائه دهند، نيازي به رعايت محدوديت پذيرش ۶۰ درصدي در پروازهاي اربعين مانند ديگر پرواز هاي خارجي نيست.

وي افزود: اکثر کشورهاي اروپايي براي پروازهاي خود پروتکل‌هايي مانند تست منفي PCR يا کارت واکسن را در دستور کار خود قرار داده و رعايت مي‌کنند و در اين زمينه هيچ  مشکلي هم برايشان پيش نمي‌آيد. ما نيز براي پروازهاي خارجي اين پروتکل‌ها را مدنظر قرار داده‌ايم و نگراني از اين بابت براي زائران ايراني وجود ندارد.

معاون هوانوردي و امور بين‌الملل سازمان هواپيمايي کشوري ادامه داد: اگر در پروازهاي داخلي محدوديت پذيرش ۶۰ درصدي مسافران رعايت مي‌شود به اين دليل است که نمي‌توان براي اين پروازها از مسافران تست منفي PCR گرفت و وزارت بهداشت چنين پروتکلي را به ما ابلاغ نکرده است. بنابراين جاي نگراني در اين زمينه نيست چرا که در پروازهاي اربعين مانند ديگر پروازهاي خارجي به غير از محدوديت ۶۰ درصدي پذيرش مسافر همه پروتکل‌هاي بهداشتي مانند استفاده اجباري از ماسک در اين پروازها و غربالگري و تب سنجي همه مسافران به دقت رعايت مي‌شود.

صفحه اصلی خبر اجتماعی اقتصادی سیاسی بین الملل فرهنگی ورزشی ارتباط با ما