اقتصادی
تسنیم
۱۴۰۰/۰۹/۲۲ ۱۲:۰۹:۴۱
مقام کارگری: انتظار سفره‌های رنگین نداریم
مقام کارگری: انتظار سفره‌های رنگین نداریم
دبیرکل کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران در ارتباط با وضعیت معیشتی کارگران، گفت: متاسفانه وضعیت خوبی در جامعه کارگری از نظر تامین معیشت نداریم ما انتظار نداریم که برای کارگران سفره‌های رنگین پهن شود اما کارگران باید از حداقل حقوق خود بهره‌مند شوند و از طرفی کالاها را ارزان کنند تا سفره کارگر روزبه رو کوچکتر نشودهمانطور که گفتم به دنبال سفره‌های رنگین برای کارگران نیستیم اما این سفره باید پهن شود.
تسنیم

هادی ابوی اظهار کرد: متاسفانه این روزها در حالی از تعیین دستمزد حقوق کارکنان  دولت صحبت می‌شود که شکاف طبقاتی عمیقی در جامعه به وجود آمده است حتی این شکاف بین هزینه‌های زندگی و دریافتی کارگران نیز بسیار عمیق است و این نشان از تفاوت دستمزد کارمندان دولت و کارگران است.

وی بیان کرد: متاسفانه وضعیت خوبی در جامعه کارگری از نظر تامین معیشت نداریم ما انتظار نداریم که برای کارگران سفره‌های رنگین پهن شود اما کارگران باید از حداقل حقوق خود بهره‌مند شوند و از طرفی کالاها را ارزان کنند تا سفره کارگر روزبه رو کوچکتر نشودهمانطور که گفتم به دنبال سفره‌های رنگین برای کارگران نیستیم اما این سفره باید پهن شود.

ابوی عنوان کرد: متاسفانه  تصمیم‌گیرندگان از واقعیت‌های زندگی جامعه کارگری دور هستند و این قشر ار نمی‌بینند یک کارگر روز مرد و حتی حقوق بگیر از پس پرداخت هزینه‌های، درمان، مسکن ، خوراک و پوشاک بر نمی‌آید به عنوان مثال یک کارگر باید چندین ماه حقوقش را پس انداز کند و درد را تحمل کند تا بتواند به دندانپزشکی مراجعه کند.

دبیرکل کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران اظهارداشت: کارگران همانند تمام اقشار جامعه حق تفریح و سفر دارد و باید دولت تصمیم درستی برای کارگران که جمعیت قابل توجهی ازجامعه را تشکبل می‌دهند بگیرد تا به امروز آنچه برای کارگران در نظر گرفته شده است تنها تامین هزینه‌های زندگی بوده است  تاکید ما بر معیشت ومسکن کارگران است و دولت باید فکری برای کاهش مشکلات معیشتی و مسکن کارگران داشته باشد.

ابوی تصریح کرد: هدفمندی یارانه باید برای ارتقای معیشت کارگران باشد  و باید این یارانه در هرزمینه‌ای چه یارانه تولید و کسب و کار چه یارانه معیشتی به معنای واقعی کاربردی باشد.

وی خاطرنشان کرد:  در بودجه 1401، در کنار توجه به بهبود معیشت کارگر، باید به کارآفرینی و کارفرمایی در بخش خدمات و کمک به بهبود وضعیت آن‌ها نیز توجه شود.

صفحه اصلی خبر اجتماعی اقتصادی سیاسی بین الملل فرهنگی ورزشی ارتباط با ما