سیاسی
فارس
۱۴۰۰/۰۶/۲۱ ۱۴:۱۹:۰۷
بيانيه‌ مشترک ايران و آژانس: اجازه به بازرسان براي سرويس فني تجهيزات نظارتي و جايگزيني کارت‌هاي حافظه
بيانيه‌ مشترک ايران و آژانس: اجازه به بازرسان براي سرويس فني تجهيزات نظارتي و جايگزيني کارت‌هاي حافظه
در بيانيه‌ مشترک ايران و آژانس توافق شدبه بازرسان آژانس اجازه داده شود تا نسبت به سرويس فني تجهيزات نظارتي مشخص شده و جايگزيني کارت‌هاي حافظه آن‌ها که تحت مهر و موم مشترک در ايران نگهداري خواهند شد، اقدام کنند.
فارس

امروز همزمان با سفر رافائل گروسي مديرکل آژانس بين‌المللي انرژي اتمي به تهران و ديدارش با محمد اسلامي معاون رئيس جمهور و رئيس سازمان انرژي اتمي بيانيه‌ مشترکي صادر شد.

اين بيانيه به شرح زير است:

جناب آقاي رافائل گروسي، مديرکل آژانس بين‌المللي انرژي اتمي (آژانس)، در روز يک‌شنبه مورخ 21/۰۶/1400 به تهران سفر و با جناب آقاي محمد اسلامي، معاون رئيس جمهور و رئيس سازمان انرژي اتمي ايران (سازمان)، ديدار کرد.

طرفين، روح همکاري و اعتماد متقابل و اهميت تداوم آن و همچنين ضرورت رسيدگي به موضوعات في‌مابين در فضايي سازنده و منحصرا فني را مورد يادآوري و تاکيد مجدد قرار دادند.
در چارچوب تعاملات و همکاري‌هاي موجود في‌مابين، طرفين تصميم گرفتند ديدارهاي متقابل را در سطوح مرتبط تداوم دهند. در همين راستا، معاون رئيس جمهور و رئيس سازمان انرژي اتمي ايران  در حاشيه کنفرانس عمومي آژانس با مديرکل ديدار خواهد کرد و مديرکل نيز در آينده نزديک به تهران سفر خواهد کرد تا مشورت‌هاي سطح بالا با هدف تقويت همکاري‌هاي بين ايران و آژانس در حوزه هاي مختلف و بحث درخصوص موضوعات فعلي مورد علاقه متقابل، با دولت جمهوري اسلامي ايران داشته باشد.
به بازرسان آژانس اجازه داده مي شود تا نسبت به سرويس فني تجهيزات نظارتي مشخص شده و جايگزيني کارت‌هاي حافظه آن‌ها که تحت مهر و موم مشترک در ايران نگهداري خواهند شد، اقدام نمايند. چگونگي و زمان انجام اين اقدام، مورد توافق دو طرف قرار گرفت.

صفحه اصلی خبر اجتماعی اقتصادی سیاسی بین الملل فرهنگی ورزشی ارتباط با ما