اجتماعی
خبرآنلاین
۱۴۰۰/۰۶/۱۹ ۱۲:۱۳:۲۶
هشدار هواشناسي درباره بارش‌هاي ۳ روزه در برخي استان‌ها
هشدار هواشناسي درباره بارش‌هاي ۳ روزه در برخي استان‌ها
سازمان هواشناسي کشور با اشاره به بارش‌هاي ۳ روزه در برخي استان‌ها و افزايش نسبي دما در استان‌هاي شمالي نسبت به تندبادهاي لحظه‌اي و برخورد صاعقه هشدار داد.
خبرآنلاین

بر اساس تحليل نقشه‌هاي همديدي و آينده‌نگري سازمان هواشناسي امروز در استان‌هاي گيلان، مازندران و گلستان ابرناکي و بارش پراکنده پيش بيني شده است. در ساعات بعدازظهر در غرب هرمزگان و جنوب فارس افزايش ابر گاهي بارش پراکنده و وزش باد شديد انتظار مي‌رود.
همچنين امروز در نوار شرقي کشور به ويژه خراسان جنوبي و سيستان و بلوچستان در برخي ساعات وزش باد شديد و گردوخاک پيش بيني مي‌شود.  امروز همچنين درياي خزر، شمال خليج فارس و شرق عمان مواج خواهد بود.

بر اساس اعلام سازمان هواشناسي روزهاي شنبه و يکشنبه هفته آينده در ارتفاعات مازندران بارش پاکنده پيش بيني شده و وزش باد شديد در نوار شرقي ادامه خواهد داشت.

روزهاي دوشنبه و سه شنبه در اکثر مناطق کشور آسمان صاف و آرام است. همچنين از شنبه تا دوشنبه در سواحل شمالي، شمال شرق و دامنه‌هاي جنوبي البرز روند افزايش نسبي دما پديده حاکم خواهد بود.

توصيف سامانه: ادامه فعاليت سامانه بارشي

نوع مخاطره: بارش باران، رگبار و رعدوبرق، وزش باد شديد

منطقه اثر:

جمعه ۱۴۰۰/۰۶/۱۹ : گلستان، شمال و غرب خراسان شمالي

اثر مخاطره: آبگرفتگي معابر، سيلابي شدن رودخانه‌ها و مسيل‌ها، احتمال برخورد صاعقه به‌ويژه در مناطق کوهستاني و خسارت ناشي از تندباد لحظه‌اي.

توصيه :اجتناب از تردد و اتراق در اطراف رودخانه‌ها، پرهيز از صعود به ارتفاعات، آمادگي و اقدامات دستگاه‌هاي اجرايي مانند شهرداري‌ها و ... براي پيش گيري از آبگرفتي معابر، بازگشايي دهانه پل‌ها و آبروها، انتقال شلتوک به مکان‌هاي مسقف، خودداري از آتش زدن کاه کلش، کارخانجات شالي کوبي اقدام لازم را جهت پوشش و ايمن سازي شلتوک‌هاي جمع آوري شده بعمل آورند، توقف عمليات سمپاشي، محلول پاشي و کوددهي در باغات و مزارع، انتقال محصول بادام زميني به مکان‌هاي مسقف، توصيه به عشاير و دامداران براي عدم چراي دام در ارتفاعات.

صفحه اصلی خبر اجتماعی اقتصادی سیاسی بین الملل فرهنگی ورزشی ارتباط با ما