بین الملل
جماران
۱۴۰۰/۰۹/۱۸ ۰۸:۳۶:۴۴
عذرخواهی نخست وزیر فنلاند از مردمش به دلیل اشتباهی که اشتباه نبود
عذرخواهی نخست وزیر فنلاند از مردمش به دلیل اشتباهی که اشتباه نبود
بر اساس قوانین فنلاند نخست وزیر کار غیرقانونی انجام نداد. چرا که بر اساس قوانین این کشور، افرادی که دو دُز واکسن کرونا را دریافت کرده اند در صورت تماس با یک فرد مبتلا مجبور نیستند که خود را قرنطینه کنند.
جماران

نخست وزیر فنلاند به دلیل حضور در یک کلوپ شبانه در حالی که پیش از آن در تماس با یک فرد مبتلا به کووید-۱۹ بود عذرخواهی کرد.
«سانا مارین» پس از اطلاع از مثبت بودن آزمایش ویروس یکی دیگر از وزیران، خود را قرنطینه نکرد و از سوی مخالفان دولت مورد انتقاد قرار گرفت. بر اساس قوانین فنلاند نخست وزیر کار غیرقانونی انجام نداد. چرا که بر اساس قوانین این کشور، افرادی که دو دُز واکسن کرونا را دریافت کرده اند در صورت تماس با یک فرد مبتلا مجبور نیستند که خود را قرنطینه کنند.
در همین راستا نخست وزیر ۳۶ ساله فنلاند ابتدا از حرکت خود دفاع کرد و گفت که توصیه های وزارت بهداشت را رعایت کرده است اما سرانجام سه شنبه در یک پست فیس بوکی از شهروندان عذرخواهی کرد. او در این متن نوشت: «باید روز شنبه عصر قضاوت بهتری می کردم و دستورالعمل‌هایی که دریافت کرده بودم را برای بار دوم بررسی می‌کردم.»
حال مخالفان دولت می گویند که خانم مارین باید سرمشق شهروندان فنلاند می شد و به محض اینکه از داستان ابتلای وزیرش آگاه می شد، داوطلبانه کلوپ شبانه را ترک می کرد.

تنبیه نمایندگان ضدواکسن پارلمان لتونی
همزمان، پارلمان لتونی روز سه‌شنبه حق رای سه نماینده را به دلیل امتناع از دریافت واکسن کووید-۱۹ به حالت تعلیق درآورد.
براساس قوانین جدید در این کشور تنها قانونگذارانی که واکسینه شده یا از بیماری کرونا به تازگی بهبود یافته اند می توانند در جلسات رای گیری پارلمان شرکت کنند.
به گزارش یورونیوز، این قانون ماه گذشته توسط نمایندگان مجلس تصویب شد و از پانزدهم نوامبر گذشته به اجرا درآمد. آن دسته از نمایندگانی که به این قانون پایبند نبودند نیز حقوق آنها به حالت تعلیق درآمد. به گفته سخنگوی پارلمان ۹۷ درصد از قانونگذاران تاکنون واکسینه شده اند. این پارلمان نام و هویت نمایندگان ضدواکسن را فاش نکرده است.
لتونی اولین کشور در اروپا بود که در ماه اکتبر در بحبوحه افزایش موارد ابتلا به ویروس کرونا، قرنطینه ملی را دوباره اعمال کرد. تنها ۵۹.۵ درصد از جمعیت ۱.۹ میلیونی لتونی به طور کامل واکسینه شده اند که کمتر از میانگین ۶۶.۴ درصد اتحادیه اروپا است.

صفحه اصلی خبر اجتماعی اقتصادی سیاسی بین الملل فرهنگی ورزشی ارتباط با ما