اجتماعی
ایسنا
۱۴۰۱/۰۲/۰۵ ۱۳:۴۹:۵۱
چهار زندانی از قصاص نجات یافتند
چهار زندانی از قصاص نجات یافتند
رئیس کل دادگستری استان فارس اعلام کرد که در چهار حوزه قضایی این استان، چهار محکوم به قصاص با گذشت شاکیان و رضایت اولیای دم، از قصاص رهایی یافتند.
ایسنا

حجت‌الاسلام سید کاظم موسوی دوشنبه ۵ اردیبهشت با بیان اینکه سازش در چهار پرونده قصاص با تلاش شوراهای حل اختلاف، مسئولان قضایی و در راستای پویش "به حرمت علی (ع) می‌بخشم"، انجام شد، گفت: این پرونده‌ها مربوط به حوزه‌هاق ضایی شعبه ۴۲ زندان شیراز، مرودشت، داراب و اقلید بود.

موسوی با بیان اینکه پرونده‌ها مربوط به قتل بود، گفت: چهار محکوم این پرونده‌ها به تأسی از سیره اهل بیت(ع) و با رأفت و گذشت خانواده‌های اولیاء دم، تلاش‌های مسئولان فارس، اعضا و کارکنان توسعه حل اختلاف و داوری استان و با کمک معتمدین و ائمه جماعات چهار محکوم به قصاص همزمان با شب‌های پر فیض قدر از چوبه دار رهایی یافتند.

او ضمن قدردانی از تلاش‌های انجام شده، تأسی به اسوه جوانمردی و عدالت، مولای متقیان حضرت علی (ع) در شب‌های قدر را در ختم این پرونده‌ها بسیار مهم توصیف و با یادآوری اینکه چنین اقداماتی از برکات ماه مبارک رمضان است، گفت: ماه رمضان ماه میهمانی و رحمت و بخشش خداوند بر بندگان و همچنین بخشش بندگان بر یکدیگر است و یکی از اعمال نیکو و برتر این ماه گذشت و بخشش است.

رئیس کل دادگستری استان فارس با اشاره به آیات نورانی قرآن کریم، احادیث و روایات بیان کرد: ثمرات و نتایج گذشت و بخشش در این ماه معنوی برای اولیاء دم و شکات چند برابر ماه‌های دیگر است.

موسوی با اشاره به آمار رضایت اخذ شده از سال ۹۲ تاکنون در فارس، گفت: سال ۹۲ تعداد ۳۳ زندانی، سال ۹۳ تعداد ۳۱ زندانی، سال ۹۴ تعداد ۲۴ زندانی، سال ۹۵ تعداد ۲۱ زندانی، سال ۹۶ تعداد۵۰ زندانی، سال ۹۷ تعداد ۳۹ زندانی، سال ۹۸ تعداد ۵۰ زندانی، سال ۹۹ تعداد ۶۰ زندانی و سال ۱۴۰۰ تعداد ۸۷ زندانی از محکومین به قصاص با رضایت اولیای دم، از اجرای حکم قصاص رهایی یافتند.
 

صفحه اصلی خبر اجتماعی اقتصادی سیاسی بین الملل فرهنگی ورزشی ارتباط با ما