سیاسی
مهر
۱۴۰۱/۰۵/۱۱ ۱۳:۰۷:۵۴
سه شرط مهم ایران برای توافق از زبان رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس
سه شرط مهم ایران برای توافق از زبان رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس
رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: به روشنی عرض می‌کنم که ما در تضمین‌ها، تحریم‌های سپاه و لیست قرمز با آمریکایی‌ها مشکل داریم و تا این مشکلات حل نشود، از منافع ملی خودمان عدول نخواهیم کرد.
مهر

وحید جلال‌زاده رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با مهر، با اشاره به تعیین ضرب‌الاجل‌های متعدد از طرف کشورهای اروپایی، گفت: از اولین روزهای مذاکرات در دولت سابق تا به امروز، ضرب الاجل‌های آمریکا و غربی‌ها تاکنون عملی نشده است و همه‌ی آن‌ها پوچ بوده است. در همین قصه نیز می‌گویند که این آخرین فرصت است و ما پیشنهاداتمان را دادیم و اگر ایران نپذیرد این آخرین فرصت خواهد بود.

وی می‌گوید: به نظر من به این ضرب الاجل‌ها نباید توجه کنیم. این یک جنگ روانی است که رسانه‌های غربی و مسئولان سیاست خارجی غربی علیه ایران به راه می‌اندازند.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تاکید کرد: من به روشنی عرض کنم که ما در تضمین‌ها، تحریم‌های سپاه و لیست قرمز با آمریکایی‌ها مشکل داریم و تا این مشکلات حل نشود، از منافع ملی خودمان عدول نخواهیم کرد و اصلاً دولت حق ندارد عدول کند. با توجه به قانون راهبردی مجلس برای لغو تحریم‌ها، اگر ما در مجلس به این «اتقان» نرسیم که تحریم‌ها لغو نشده است، دولت نمی‌تواند این کار را انجام دهد.

جلال‌زاده تصریح کرد: مذاکره‌کنندگان ما در قالب گفتگوهای خود با طرف‌های برجامی به قانون راهبردی اشاره کردند، وقتی می‌گوئیم برخی تحریم‌ها مانند «کاتسا» را بردارند، طرف آمریکایی تاکید می‌کند لغو این تحریم در دست کنگره است؛ چطور کنگره موضوعیت دارد، اما قانون مجلس موضوعیت ندارد! باید از وزارت خارجه تشکر کنم که در قریب به اتفاق مذاکرات، قانون راهبردی را که مقام معظم رهبری فرمودند یک قانون خوب است را به طرف‌های غربی گوشزد می‌کنند.

وی تصریح می‌کند: غربی‌ها حرف جدیدی ندارند و می‌گویند بیایید تمام حرف‌های قبلی ما را در یک شکل جدید بپذیرید.

صفحه اصلی خبر اجتماعی اقتصادی سیاسی بین الملل فرهنگی ورزشی ارتباط با ما