بین الملل
مهر
۱۴۰۱/۰۵/۲۹ ۰۷:۵۵:۲۱
نوه برادر ناتنی صدام حسین در لبنان بازداشت شد
نوه برادر ناتنی صدام حسین در لبنان بازداشت شد
رئیس سازمان اطلاعات لبنان از بازداشت نوه برادر ناتنی صدام حسین در این کشور به اتهام کشتار اسپایکر خبر داد.
مهر

 سرلشکر «عباس ابراهیم» رئیس سازمان اطلاعات لبنان از بازداشت نوه برادر نانتی صدام حسین دیکتاتور معدوم عراق به اتهام جنایت اسپایکر خبر داد.

بر اساس این گزارش، رئیس سازمان اطلاعات لبنان گفت که «عبدالله یاسر سبعاوی» نوه برادر نانتی صدام حسین در خصوص اتهامات پرونده جنایت اسپایکر بازداشت شده است.

عباس ابراهیم گفت: اداره امنیت عمومی عبدالله یاسر سبعاوی را به دلیل اتهاماتش درباره انجام اقدامات مجرمانه که به کشته شدن هزاران بیگناه منجر شده و بر اساس اعلامیه اینترپل بازداشت کرد.

وی افزود: اداره امنیت عمومی بر اساس قانون بین المللی، دستگاه قضائی و یادداشت تفاهم تبادل و استرداد افراد تحت تعقیب بین کشورها از جمله عراق عمل می‌کند و ما به نوبه خود با هرگونه فرار از مجازات مخالف هستیم و از اجرای قانون بدون هرگونه دخالت و فشار حمایت می‌کنیم.

گفتنی است جنایت هولناک اسپایکر در سال ۲۰۱۴ در این پایگاه هوایی در استان صلاح الدین (شمال عراق) رخ داد و طی آن ۱۷۰۰ سرباز داوطلب خدمت در نیروی هوایی عراق که عمدتاً از جوانان بودند، قتل عام شدند.

سازمان امنیت ملی عراق اخیراً اعترافات یکی از عناصر گروه تروریستی داعش که در جنایت اسپایکر در سال ۲۰۱۴ (در استان صلاح الدین) مشارکت داشت را منتشر کرد.

این عضو گروه تروریستی داعش که «عمر» نام دارد و ۲۲ ساله است در جریان اعترافات خود عنوان کرد که ۱۲۰ سرباز عراقی را در اردوگاه اسپایکر به قتل رسانده اند.

وی گفت که این ۱۲۰ سرباز عراقی که داوطلب خدمت در پایگاه اسپایکر در استان صلاح الدین بوده اند را در سه نوبت به قتل رسانده و سپس اجساد آنها را با همراهی دیگر عناصر داعش مدفون کرده است.

این عضو گروه تروریستی داعش همچنین در جنایتی دیگر به سر بریدن چندین نیروی ارتش عراق با همراهی دیگر تروریست‌ها اعتراف کرد.

صفحه اصلی خبر اجتماعی اقتصادی سیاسی بین الملل فرهنگی ورزشی ارتباط با ما