سیاسی
فارس
۱۴۰۰/۰۶/۲۹ ۱۳:۰۵:۰۱
وزير ارتباطات: از موبايل توليد داخل استفاده مي‌کنم
وزير ارتباطات: از موبايل توليد داخل استفاده مي‌کنم
وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات با بيان اينکه از موبايل ايراني استفاده مي‌کنم، گفت: گوشي‌هاي همراه داخلي توان رقابت با همتايان خارجي خود را دارند.
فارس

عيسي زارع‌پور وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات درباره برنامه وزارتخانه متبوعش براي توليد موبايل ايراني، گفت: در حال حاضر سالانه حدود 10 تا 15 ميليون گوشي همراه وارد ايران مي‌شود که اين واردات حدود 3 تا 5 ميليارد دلار ارزبري دارد.

وي تصريح کرد: گوشي که هم اکنون از آن استفاده مي‌کنم ايراني است و ظرفيت‌هاي مناسبي نيز دارد.

وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات ادامه داد: ظرفيت‌هاي خوبي براي توليد موبايل در کشور وجود دارد اما بايد بازار آن در کشور شکل گيرد و مردم به اين موبايل‌ها اطمينان کنند، البته ممکن است نواقصي وجود داشته باشد اما بايد به اين نکته توجه کرد که موبايل ايراني توليد داخل بوده، در ساخت آن از ظرفيت جوانان استفاده مي‌شود، موجب اشتغالزايي خواهد شد، در مردم و جامعه خودباوري ايجاد مي‌کند و نسبت به گوشي‌هاي خارجي ارزانتر است.

وي با تاکيد بر اينکه توليد گوشي‌هاي همراه متنوع به برنامه‌ريزي منجسم، عزم عمومي و باور ملي نياز دارد، ادامه داد: ما در تلاش هستيم تا بخش قابل توجهي از نياز کشور به گوشي همراه از طريق توليد بومي تامين شود اما مردم نيز بايد همراهي کنند زيرا حتي اگر محصولات باکيفيت نيز توليد شود اما مردم همراهي نکنند، اتفاق مثبتي در اين زمينه نمي‌افتد.

عضو کابينه دوازدهم در گفت‌وگو با خبرگزاري خانه ملت در پاسخ به اين سوال که آيا گوشي‌هاي همراه داخلي توان رقابت با همتايان خارجي خود را دارند؟ توضيح داد: بله؛ حتي سرمايه‌گذاراني ايراني که اکنون در عرصه توليد در ساير کشورها فعال هستند، آمادگي دارند که ظرفيت خود را براي توليد گوشي همراه در ايران به کار بگيرند.

وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات با اشاره به اينکه توليد انواع گوشي‌هاي همراه با کيفيت، شدني است اما بايد باور ملي شکل گيرد و مردم نيز صبر کنند، تصريح کرد: گاهي ممکن است برخي گوشي‌ها يکي از توانايي‌هاي گوشي‌هاي خارجي را نداشته باشد، طبيعي است ابتداي کار توليد است بايد مردم همراهي کنند، تا روزي که بتوان صادرکننده گوشي همراه بود. 

صفحه اصلی خبر اجتماعی اقتصادی سیاسی بین الملل فرهنگی ورزشی ارتباط با ما