بین الملل
تسنیم
۱۴۰۰/۰۸/۲۱ ۱۲:۳۵:۱۱
رزمایش نظامی رژیم صهیونیستی با امارات و بحرین دور از چشم رسانه‌ها
رزمایش نظامی رژیم صهیونیستی با امارات و بحرین دور از چشم رسانه‌ها
رژیم صهیونیستی برای اولین بار اقدام به برگزاری رزمایش نظامی دریایی با امارات و بحرین کرده است.
تسنیم

رسانه های رژیم صهیونیستی با اشاره به برگزاری رزمایش نظامی این رژیم با امارات و بحرین اعلام کردند: اسرائیل ترجیح داده است که موضوع برگزاری رزمایش مشترک با امارات و بحرین را مخفی نگه دارد.

خبرنگار شبکه «کان» رژیم صهیونیستی گزارش داد: بیانیه آمریکا درباره رزمایش مشترک با امارات و بحرین به شکل زیادی اسرائیل و به شکل کلی ارتش اسرائیل را غافلگیر کرد زیرا در این مقطع اسرائیل ترجیح می‌داد که برگزاری رزمایش حداقل در این مرحله علنی نشود.

خبرنگار این شبکه اسرائیلی توضیح داد: در اسرائیل گفته شد که رهبری این رزمایش با آمریکاست و آنها کاملا مستقل عمل می‌کنند و همچنین گفته شد که رزمایش در قلب دریا و دور از انظار برگزار می‌شود و می‌توان آنرا مخفی نگه داشت.

این گزارشگر مدعی شد: این رزمایش به طور کل ضد حضور نظامی ایران در دریا برگزار می‌شود. اسرائیل و همه کشورهای ائتلاف بین المللی می‌دانند که باید در پهنه دریا با ایران تقابل شود. ما شاهد هستیم که ایرانی‌ها در دریا بسیار فعال هستند به ویژه پس از حوادثی که در دریای عمان رخ داد و نیز رزمایش برگزار شد.

خبرنگار این کانال رژیم صهیونیستی می افزاید: این رزمایش(اسرائیل با امارات و بحرین) یکسال پس از عادی سازی روابط برگزار می‌شود. اسرائیل در راستای رزمایش های بیشتر با کشورهای حوزه خلیج فارس به ویژه امارات و بحرین حرکت می‌کند. آنها به دنبال وارد کردن کشورهای دیگر مانند مصر و اردن به رزمایش‌های بعدی هستند.

یادآور می شود که ناوگان پنجم دریایی آمریکا روز پنجشنبه 11 نوامبر (20 آبان) با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که یک رزمایش مشترک دریایی پنج روزه به همراه اسرائیل، امارات متحده عربی و بحرین را از روز چهارشنبه 10 نوامبر آغاز کرده‌اند.

این رزمایش دربرگیرنده تمرینات نظامی دریایی، با تمرکز بر ورود بر عرشه یک کشتی، گشت و پیگرد و تاکتیک‌های مصادره است. این تمرینات بر روی عرشه کشتی باربری یو‌اس‌اس پورتلند صورت می‌گیرد.

برای نخستین بار است که این کشورها به طور مشترک چنین رزمایشی را برگزار می‌کنند. حدود بیش از یک سال است که دو کشور امارات متحده عربی و بحرین، به رغم انتقادهای شدید از سوی گروههای فلسطینی، مناسبات دیپلماتیک با رژیم صهیونیستی برقرار کرده و این رژیم را به رسمیت شناخته‌اند.

بیانیه ناوگان پنجم دریایی آمریکا اما دقیقا مشخص نکرده است که این رزمایش در کدام منطقه از دریای سرخ برگزار می‌شود.

این بیانیه می‌افزاید که هدف از این رزمایش تقویت همکاری عملیاتی میان نیروهای نظامی است که در این رزمایش شرکت دارند.

دریای سرخ از مسیر آبراهه سوئز دریای مدیترانه را به خلیج عدن و سپس اقیانوس هند وصل می‌کند و یکی از مسیرهای کلیدی بین‌المللی در انتقال نفت و تردد کشتی‌های باری تجاری است.

صفحه اصلی خبر اجتماعی اقتصادی سیاسی بین الملل فرهنگی ورزشی ارتباط با ما