اجتماعی
فارس
۱۴۰۰/۰۶/۱۶ ۱۱:۴۰:۱۵
واکسيناسيون همه دانشجويان تا نيمه آبان
واکسيناسيون همه دانشجويان تا نيمه آبان
معاون آموزشي وزير بهداشت از واکسيناسيون همه دانشجويان تا نيمه آبان خبر داد و گفت:‌تحصيل دانشجويان علوم پزشکي به صورت مجازي و حضوري است.
فارس

علي‌اکبر حق‌دوست، معاون آموزشي وزير بهداشت در شبکه خبر با اشاره به آخرين تمهيدات براي بازگشايي دانشگاه‌ها، اظهار داشت: با هماهنگي که بين وزارت علوم، وزارت بهداشت و دانشگاه آزاد اسلامي صورت گرفته واکسيناسيون اساتيد و دانشجويان آغاز شده و اکيپ‌هايي در دانشگاه‌هاي علوم پزشکي و غيرپزشکي مستقر و واکسيناسيون را انجام مي‌دهند.

وي از واکسيناسيون دوم سوم از دانشجويان علوم پزشکي خبر داد و گفت:‌يک سوم باقيمانده و عمده دانشجويان غيرپزشکي نيز واکسينه خواهند شد؛ به طوري که قرار ما به اين شکل است تا نيمه آبان واکسيناسيون همه دانشجويان انجام شود.

معاون آموزشي وزير بهداشت بر تسريع در سرعت واکسيناسيون تأکيد کرد و گفت:‌در حوزه دانشگاه‌هاي علوم پزشکي  واکسيناسيون يک سوم باقيمانده دانشجويان را نيمه مهر ماه پوشش مي‌دهيم و ساير دانشگاه‌ها نيز به سرعت واکسينه مي‌شوند.

حق‌دوست يادآور شد: وظيفه وزارت بهداشت واکسيناسيون دانشجويان است؛ البته در بازگشايي دانشگاه علوم پزشکي خودمان اقدام مي‌کنيم و سعي‌مان اين است تا دانشجويان تحصيلات تکميلي به صورت کامل و حضوري وارد دانشگاه‌ها شوند.

وي ادامه داد: دانشجويان داراي کارهاي عملي به صورت حداکثري و براي دانشجويان جديدالورود نيز تلاش مي‌کنيم چند ماه از سال تحصيلي را در دانشگاه گذرانده؛ ضمن اينکه برنامه‌ريزي مي‌کنيم ظرفيت خوابگاه‌هاي دانشجويي حداکثر 50 درصد باشد.

وي با بيان اينکه بر حضور دانشجويان سال آخر تحصيل در دانشگاه‌ها به صورت حضوري تأکيد داريم، گفت: امروز با معاون آموزشي وزارت علوم صحبت کرده‌ايم و آنها نيز گفتند برنامه‌ريزي دانشگاه‌هاي علوم پزشکي براي آغاز سال تحصيلي تا حدود زيادي براي ما قابل اجراست؛ البته درباره چگونگي بازگشايي دانشگاه‌ها در رشته‌هاي غير علوم پزشکي وزارت علوم اطلاع‌رساني مي‌کند.

معاون آموزشي وزير بهداشت از روش حضوري مجازي دانشجويان علوم پزشکي جديدالورود خبر داد و گفت:‌البته اين با اين پيش‌شرط صورت مي‌گيرد که واکسيناسيون دانشجويان و خانواده‌هاي آنها عملي شود؛ضمن اينکه تمهيداتي انديشيده‌ايم تا اگر دانشجويي نسبت به اين بيماري مضطرب يا بيماري زمينه‌اي داشت، بدون درج در سنوات  به اين دانشجو مرخصي داده شود؛البته درصد اندکي از دانشجويان اين طور هستند.

حق‌دوست با اشاره به تمهيدات ديگر وزارت بهداشت براي تحصيل دانشجويان در سال تحصيلي جديد، خاطرنشان کرد:‌برنامه‌ريزي شده تا در دانشگاه‌ها مکان‌هايي براي دانشجوياني که به کرونا مبتلا مي‌شوند در نظر گرفته شود تا اين دانشجويان در اين مکان‌ها ايزوله و درمان شوند؛

وي اضافه کرد:براي سرعت گرفتن واکسيناسيون نيز تمهيداتي در نظر گرفته شده؛ به طوري که کلينيک‌هاي دانشگاه‌هاي علوم پزشکي در واکسيناسيون دانشجويان مشارکت مي‌کنند و مکان‌هايي براي واکسيناسيون در پرديس‌هاي دانشگاهي در نظر گرفته مي‌شود.

صفحه اصلی خبر اجتماعی اقتصادی سیاسی بین الملل فرهنگی ورزشی ارتباط با ما