بین الملل
ایسنا
۱۴۰۱/۰۷/۱۷ ۱۴:۳۹:۵۱
واکنش چین به تحریم‌های اخیر آمریکا علیه ایران
واکنش چین به تحریم‌های اخیر آمریکا علیه ایران
سخنگوی وزارت امور خارجه چین در واکنش به اقدامات اخیر آمریکا علیه ایران، گفت که کشورش با تحریم‌های غیرقانونی آمریکا و مداخله در امور داخلی دیگر کشورها مخالف است.
ایسنا

به گزارش وبگاه وزارت امور خارجه چین، مائو نینگ، سخنگوی وزارت امور خارجه چین در یک نشست خبری، در پاسخ به این که چه نظری درباره تحریم‌های اخیر دولت آمریکا علیه مقامات و نهادهای ایرانی دارد که به دنبال اتفاقات اخیر در ایران انجام شد، گفت: چین با هرگونه تحریم غیرقانونی و یک‌جانبه آمریکا علیه ایران مخالف است.

سخنگوی وزارت امور خارجه چین بیان کرد: ما با مداخله به هر بهانه‌ای در امور داخلی کشورها و تحریک به انقلاب‌های رنگین در کشورها به نام دموکراسی و حقوق بشر مخالفیم.

واکنش این مقام چینی در پی این مطرح می‌شود که جو بایدن، رییس جمهور آمریکا چند روز پیش در بیانیه‌ای به بیان اظهاراتی مداخله‌جویانه درباره اتفاقات اخیر ایران پرداخته و گفته بود: رییس جمهور آمریکا افزود: آمریکا مقامات و نهادهای ایرانی را مانند پلیس امنیت اخلاقی را که مسئول اعمال خشونت برای سرکوب جامعه مدنی هستند، پاسخگو می‌کند. آمریکا این هفته هزینه‌های بیشتری برای عاملان خشونت علیه اعتراضات مسالمت‌آمیز ایجاد خواهد کرد.

در پی این بیانیه بایدن، وزارت خزانه‌داری آمریکا تحریم‌هایی را علیه چند فرد ایرانی، از جمله وزیر کشور و وزیر ارتباطات اعمال کرد.

صفحه اصلی خبر اجتماعی اقتصادی سیاسی بین الملل فرهنگی ورزشی ارتباط با ما