بین الملل
ایرنا
۱۴۰۱/۰۵/۳۱ ۱۰:۴۶:۴۲
پوتین: روسیه فقط سیاست های تامین کننده منافع حیاتی را دنبال می کند
پوتین: روسیه فقط سیاست های تامین کننده منافع حیاتی را دنبال می کند
رئیس جمهوری روسیه گفت: مسکو به ارزش های سنتی وفادار خواهد ماند و به عنوان یک کشور قدرتمند و مستقل، تنها سیاست هایی را دنبال خواهد کرد که منافع اساسی آن را تامین کند.
ایرنا

به گزارش خبرگزاری تاس، پوتین به مناسبت روز پرچم ملی که در ۲۲ آگوست (۳۱ شهریور) در روسیه جشن گرفته شد، گفت: روسیه یک قدرت جهانی قدرتمند و مستقل است. در صحنه بین المللی، ما متعهد هستیم که تنها سیاست هایی را دنبال کنیم که منافع حیاتی میهن ما را تامین کند.

وی یادآور شد که پرچم روسیه که بیش از سه قرن پیش روی اولین کشتی جنگی روسیه برافراشته شد، نماد روسیه در دوره های دشوار و چالش برانگیز باقی مانده است و به عنوان بخشی جدایی ناپذیر از کشور روسیه، نمادی از وحدت و آمادگی مردم وارد زندگی شهروندان روسیه شده است.

رئیس جمهور روسیه خاطر نشان کرد: پرچم ملی نماد ایمان به ارزش های سنتی ما است که هرگز دست از آن نخواهیم کشید - حقیقت و عدالت، همبستگی و رحمت و احترام به تاریخ بی وقفه قرن ها روسیه، دستاوردها و پیروزی های اجدادمان که الهام بخش ما برای مراقبت و دفاع هستند.

از سال ۱۹۹۳ به دستور رئیس جمهوری روسیه، روز ۲۲ ماه فوریه به عنوان روز پرچم گرامی داشته می شود.

پرچم کنونی که سه رنگ سفید، آبی و قرمز دارد با فروپاشی شوروی در سال ۱۹۹۱ به عنوان پرچم روسیه تعیین شد.

در سال ۲۰۰۰ میلادی به دستور ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه، تمام مشخصات پرچم این کشور شامل رنگها و اندازه پرچم در قانونی تصویب شد.

بر اساس قانون کیفری روسیه، توهین به پرچم این کشور مجازات قانونی ۲ سال زندان به همراه دارد.

صفحه اصلی خبر اجتماعی اقتصادی سیاسی بین الملل فرهنگی ورزشی ارتباط با ما