بین الملل
ایرنا
۱۴۰۱/۰۵/۱۸ ۰۸:۰۷:۲۳
زلنسکی خواستار تحریم تمام مردم روسیه شد
زلنسکی خواستار تحریم تمام مردم روسیه شد
رئیس جمهور اوکراین اعلام کرد که راه جلوگیری از الحاق قسمت بیشتری از خاک اوکراین به روسیه این است که کشورهای غربی تمام مردم روسیه را تحریم کنند زیرا به ادعای او، آنها حامی جنگ علیه اوکراین هستند.
ایرنا

زلنسکی در مصاحبه با واشنگتن پست گفت: مهمترین تحریم‌ها بستن مرزها است، زیرا روس‌ها خاک کشورهای دیگر را اشغال می‌کنند. 

وی افزود که روس‌ها باید تا زمانی که روش خود را تغییر دهند در انزوا زندگی کنند.

رئیس جمهور اوکراین ادامه داد: مردم روسیه می‌گویند این جنگ به ما ربطی ندارد. کل جمعیت را نمی‌توان مسئول دانست اما مردم این دولت را انتخاب کردند و با آن مبارزه و بحث نمی‌کنند و بر سر آن فریاد نمی‌زنند. 

زلنسکی همچنین گفت اگر روسیه به همه پرسی در مناطق تصرف شده توسط آن کشور برای پیوستن به روسیه اقدام کند، هیچ مذاکره‌ای از سوی اوکراین و متحدان بین المللی آن با روسیه وجود نخواهد داشت. 

به گزارش ایرنا، آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه آمریکا همزمان با تداوم جنگ اوکراین بار دیگر در سخنانی علیه مسکو، روسیه را متهم به زورگویی و تصرف خاک اوکراین کرد. 

از زمانی که روسیه در ۲۴ فوریه نیروهای خود را به اوکراین اعزام کرد و آن را «عملیات نظامی ویژه» خواند، کشورهای غربی تحریم‌های بی‌سابقه‌ای را علیه سیستم مالی و شرکت‌های روسیه اعمال کرده‌اند.  

ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه تاکید کرد روسیه در برابر فشار بی‌سابقه مقاومت کرده است و تحریم‌ها نتیجه معکوس بر آمریکا و متحدان اروپایی آن داشته، رشد تورم را تسریع کرده و همچنین استانداردهای زندگی را پایین آورده است. 

پوتین روز دوشنبه ۲۱ فوریه (۲ اسفندماه ۱۴۰۰) با انتقاد از بی‌توجهی غرب به نگرانی‌های امنیتی مسکو اعلام کرد که کشورش استقلال جمهوری‌های خلق دونتسک و لوگانسک را به رسمیت شناخته و در کاخ کرملین قراردادهای همکاری و دوستی با سران این جمهوری‌ها امضا کرد.

رئیس جمهور روسیه بامداد پنجشنبه ۲۴ فوریه (۵ اسفند ماه ۱۴۰۰) در یک سخنرانی در تلویزیون ملی روسیه، از اقدام نظامی در دونباس خبر داد و از نیروهای اوکراینی خواست سلاح‌های خود را زمین بگذارند و به خانه‌های خود بروند. 

همزمان با ادامه آتش جنگ در اوکراین، سیل واکنش‌های جهانی به این رویداد همچنان ادامه دارد و فشارهای دیپلماتیک و تهدیدها و تحریم‌های بین‌المللی علیه روسیه در حال افزایش است.

صفحه اصلی خبر اجتماعی اقتصادی سیاسی بین الملل فرهنگی ورزشی ارتباط با ما