بین الملل
فارس
۱۴۰۱/۰۷/۱۲ ۰۰:۰۹:۵۹
دیدار الهام علی‌اف با وزیر جنگ رژیم صهیونیستی
دیدار الهام علی‌اف با وزیر جنگ رژیم صهیونیستی
وزیر جنگ رژیم صهیونیستی که به جمهوری آذربایجان سفر کرده روز دوشنبه با رئیس جمهور این کشور، وزیر دفاع و فرمانده مرزبای جمهوری آذربایجان دیدار و گفت‌وگو کرد.
فارس

بر اساس گزارش رسانه‌ها، گانتز در این سفر با وزیر دفاع جمهوری آذربایجان و همچنین فرمانده مرزبانی این کشور نیز دیدار کرده است. 

چند روز پیش بود که یک هواپیمای باری جمهوری آذربایجان حامل تسلیحات رژیم صهیونیستی از فلسطین اشغالی به باکو رفت. 

با این‌که رژیم تل آویو، از ارائه بسیاری از اطلاعات در خصوص مشتریان تسلیحات خود خودداری می‌کند اما «تال اشنایدر» کارشناس نظامی صهیونیستی در این باره در وبگاه عبری زبان «زمان» با اذعان محرمانه بودن مقصد بسیاری از این سلاح‌ها تایید کرد که جمهوری آذربایجان در صدر لیست خریداران سلاح از رژیم صهیونیستی است و پهپادهای خریداری شده از این رژیم در جنگ قره‌باغ علیه مواضع ارتش ارمنستان مورد استفاده قرار گرفت.

در این راستا چندی پیش «مدد قلی‌اف» وزیر صنایع دفاعی جمهوری آذربایجان از تداوم همکاری این کشور و شرکت‌های رژیم صهیونیستی خبر داد و در چهارمین نمایشگاه امنیتی-دفاعی «Securex Caspian» در باکو گفت: « [جمهوری] آذربایجان به همکاری با شرکت‌های ترکیه‌ای و اسرائیلی ادامه خواهد داد.»

«الهام علی‌اف» رئیس‌جمهور جمهوری آذربایجان نیز پیشتر در گفت‌و‌گو با «نشریه دفاع ملی روسیه» خبر داده بود که این کشور به طور گسترده از تل‌آویو تجهیزات نظامی خریداری کرده است.

وی تصریح کرده بود که باکو از تل‌آویو، پهپادهای موسوم به «مهاجم آسمان» (Sky Striker) و هاروپ خریداری کرده و این موضوع دیگر بر کسی پوشیده نیست؛ پهپادهایی که هم برای شناسایی و هم نبرد کاربرد دارند.

صفحه اصلی خبر اجتماعی اقتصادی سیاسی بین الملل فرهنگی ورزشی ارتباط با ما