بین الملل
شفقنا
۱۴۰۰/۰۹/۱۸ ۱۳:۲۳:۲۷
منفورترین چهره شوروی میان مردم روسیه
منفورترین چهره شوروی میان مردم روسیه
یک نظرسنجی جدید در روسیه نشان می‌دهد که میخاییل گورباچف آخرین رهبر اتحاد جماهیر شوروی منفورترین چهره سیاسی این دوران نزد مردم روسیه است.
شفقنا

به گزارش راشاتودی، براساس یک نظرسنجی که از سوی مرکز تحقیقات و نظرسنجی روسیه  (WCIOM) وابسته به دولت این کشور انجام شده، میخاییل گورباچف آخرین رهبر اتحاد جماهیر شوروی منفورترین چهره این حکومت نزد مردم روسیه است که از این بابت حتی از جوزف استالین نیز پیشی گرفته است. استالین دیکتاتور شوروی در دوران جنگ جهانی دوم بود که میلیون‌ها نفر از مردم این کشور را کشت.
براساس این نظرسنجی یوری گاگارین اولین انسانی که به فضا رفت، محبوب‌ترین چهره نزدم مردم روسیه است. این نظرسنجی به خاطر سی‌امین سالگرد سقوط اتحاد جماهیر شوروی انجام شده است.
گورباچف از سال ۱۹۸۵ تا زمان فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی در سال ۱۹۹۱ این کشور را رهبری کرد و به عنوان یکی از مهمترین شخصیت های تاریخ قرن بیستم شناخته می شود. با این حال، در حالی که او در خارج از کشور از شهرت مثبتی برخوردار است، در داخل روسیه به او نگاه متفاوتی می شود. بسیاری از مردم او را به دلیل بحران اقتصادی پس از شوروی که منجر به کاهش چشمگیر استانداردهای زندگی و همچنین کاهش موقعیت مسکو در صحنه جهانی شد، مقصر می دانند.
پس از گورباچف و استالین، «بریا» رییس پلیس مخفی شوروی و سپس نیکیتا خروشچف جانشین استالین در رده‌های بعدی منفورترین چهره‌ها نزد مردم روسیه هستند.

صفحه اصلی خبر اجتماعی اقتصادی سیاسی بین الملل فرهنگی ورزشی ارتباط با ما