بین الملل
فارس
۱۴۰۱/۰۶/۲۷ ۱۳:۳۴:۰۲
نخست‌وزیر عراق: در بدترین بحران سیاسی بعد از 2003 هستیم
نخست‌وزیر عراق: در بدترین بحران سیاسی بعد از 2003 هستیم
نخست‌وزیر دولت پیشبرد امور عراق گفت که این کشور در بدترین بحران سیاسی از سال 2003 به این سو قرار دارد.
فارس

«مصطفی الکاظمی» نخست‌وزیر عراق به مناسبت اربعین حسینی در بیانیه‌ای گفت که مردم عراق با میزبانی از زائران، به جهان درس کرامت و شجاعت و بخشش دادند.

به نوشته وبگاه السومریه نیوز، در این بیانیه آمده است: «عراقی‌ها و مهمانان گرامیشان سالروز اربعین امام حسین و اهل بیت و اصحابش را گرامی داشتند و پیام صبر و فداکاری را به بهترین شکل خود مخابره کردند».

نخست‌وزیر عراق افزود: «خالص‌ترین تشکر و تقدیر را از نیروهای امنیتی از همه صنف‌ها دارم که هنوز هم در مناطق مختلف عراق برای تأمین امنیت زائران در حال پاکسازی از وجود تروریست‌ها هستند».

در بیانیه مصطفی الکاظمی آمده است که عراقی‌ها تحت شرایط استثنایی از میلیون‌ها زائر استقبال کردند، در حالی که عراق در بدترین بحران سیاسی خود از سال ۲۰۰۳ به این سو به سر می‌برد.

این بیانیه می‌افزاد: «امید و عزم داریم که راه‌حلی برای عبور از این بحران بیابیم و به سمت عراقی امن و با ثبات حرکت کنیم.»

الکاظمی در پایان از همه گروههای سیاسی خواست تا از مناسبت اربعین امام حسین (ع) الهام گرفته و اختلافات خود را کنار بگذارند.

پیاده‌روی و مراسم زیارت اربعین حسینی روز گذشته در حالی پایان یافت که بر اساس بیانیه رسمی آستان مقدس حضرت اباالفضل (ع)، شمار زائران اربعین امسال (۱۴۴۴ هـ.ق) به  بیش از ۲۱ میلیون نفر رسید. 

دبیرخانه عتبه مقدس عباسی (آستان قدس عباسی) با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که شمار زائران امسال بر اساس سامانه شمارش الکترونیک نصب‌شده در ورودی‌های شهر کربلای معلی، ۲۱ میلیون و ۱۹۸ هزار و ۶۴۰  نفر بود. 

در بیانیه آستانه قدس عباسی، همچنین جدولی برای مقایسه شمار زائران اربعین ۱۴۰۱ در کربلاء با سال‌های گذشته، آمده است که نشان می‌دهد شمار زائران امسال در مقایسه با سال پیش پنج میلیون افزایش داشته است.

صفحه اصلی خبر اجتماعی اقتصادی سیاسی بین الملل فرهنگی ورزشی ارتباط با ما