بین الملل
فارس
۱۴۰۰/۰۵/۲۴ ۰۹:۲۷:۰۶
انتقال کارکنان سفارتخانه آمریکا به فرودگاه کابل
انتقال کارکنان سفارتخانه آمریکا به فرودگاه کابل
نشریه «پالتیکو» بامداد یکشنبه به نقل از یک منبع مطلع از انتقال کارکنان سفارتخانه آمریکا به فرودگاه کابل خبر داد.
فارس

این نشریه گزارش داد: «با نزدیک‌شدن طالبان به پایتخت افغانستان، کارکنان سفارت آمریکا در کابل به سرعت در حال منتقل‌شدن به فرودگاه بین‌المللی این شهر هستند».

این منبع که نامش فاش نشد، به پالتیکو گفت تعدادی از اعضای سفارتخانه آمریکا به فرودگاه منتقل شده‌اند و هم‌اکنون تحت حفاظت نظامیان آمریکایی قرار گرفته‌اند که خود را برای حمله احتمالی طالبان به فرودگاه کابل آماده کرده‌اند.

بر اساس این گزارش، وزارت خارجه آمریکا هنوز به سوالات درباره انتقال کارکنان و دیپلمات‌های این کشور به فرودگاه کابل پاسخ نداده است.

این در حالی است که «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا نیز در بیانیه‌ای ضمن موافقت با استقرار ۵ هزار نیروی نظامی در کابل، به آنها هشدار داد که ایجاد خطر برای آمریکایی‌ها پاسخ نظامی سریع و کوبنده‌ای را در پی خواهد داشت.

بعد از توافق فوریه ۲۰۲۰ آمریکا و طالبان و امضای «توافقنامه صلح» بین دو طرف، روند خروج نظامیان آمریکایی و متحدان این کشور از افغانستان شروع شد. این در حالی است که طی هفته‌های اخیر جنگ در افغانستان شدت گرفته و طالبان موفق شده‌اند بسیاری از مناطق افغانستان را به تصرف خود درآورند. گروه طالبان اخیراً حملات خود را به شهرهای بزرگ کشور گسترش داده است. نبرد بین نیروهای دولتی و مردمی با طالبان در شهرهای هرات، لشکرگاه، قندهار و تخار جریان دارد.

همزمان «آنتونی بلینکن» وزیر خارجه آمریکا در تماس تلفنی با «اشرف غنی» رئیس‌جمهور افغانستان ضمن بررسی وضعیت امنیتی این کشور، بر حمایت امنیتی و دیپلماتیک واشنگتن از دولت کابل تاکید کرد.

صفحه اصلی خبر اجتماعی اقتصادی سیاسی بین الملل فرهنگی ورزشی ارتباط با ما