ورزشی
ورزش سه
۱۴۰۱/۰۹/۲۰ ۰۰:۰۳:۵۴
محبوب‌ترین بازیکن مراکش کیست؟
محبوب‌ترین بازیکن مراکش کیست؟
یاسین بونو، گلر مراکشی‌ها به جز درون زمین، در خارج از آن هم توجهات را به خود جلب می‌کند.
ورزش سه

پس از پایان دیدار پرتغال و مراکش که با برتری نماینده آفریقا همراه بود، با انتخاب فیفا، یاسین بونو به عنوان بهترین بازیکن زمین انتخاب شد.
اما او پس از اینکه جایزه‌اش را دریافت کرد، حرکت فوق‌العاده‌ای انجام داد. بونو جایزه خود را به یوسف النصیری که گل پیروزی بخش مراکش را به ثمر رساند تقدیم کرد. او حتی اصرار داشت مهاجم تیمش را مقابل دوربین‌های تلویزیونی ببرد و آنجا چنین کاری انجام دهد.بونو برای قدردانی از زحمات النصیری و هم‌چنین افزایش روحیه او، در نهایت جایزه‌اش را در اختیار این مهاجم گلزن قرار داد.

یاسین بونو ارزش‌های خود را در مسابقات ثابت کرد و یکی از مهم‌ترین بازیکنان تیم ملی مراکش در راه صعود تاریخی به عنوان اولین تیم آفریقایی به نیمه نهایی جام جهانی به شمار می‌رود. 
با این حال او نه تنها توجهات را در زمین، بلکه در کنفرانس‌های مطبوعاتی هم به خود جلب می‌کند. 
با اینکه بونو به زبان‌های انگلیسی، اسپانیایی و فرانسوی تسلط کامل دارد، به هیچ روزنامه نگاری فارغ از ملیتش، جز به زبان عربی پاسخ نمی‌دهد.

بونو در یکی از کنفرانس‌های قبلی در جریان حضور با تیم ملی مراکش در مسابقات جام‌ملتهای آفریقا، پس از اعتراض برخی از خبرنگاران به پاسخ او به زبان عربی پاسخ داده بود: این مشکل من نیست.من عرب هستم و شما باید با مترجم بیایید.» چیزی که به شدت باعث محبوبیت او میان هواداران عرب زبان فوتبال در سراسر جهان شده است.

صفحه اصلی خبر اجتماعی اقتصادی سیاسی بین الملل فرهنگی ورزشی ارتباط با ما