بین الملل
باشگاه خبرنگاران جوان
۱۴۰۰/۱۰/۱۵ ۱۶:۲۵:۵۴
اردوغان مخالفان خود را تهدید کرد
اردوغان مخالفان خود را تهدید کرد
رئیس جمهور ترکیه در یک سخنرانی تلویزیونی خطاب به معترضان گفت اگر به خیابان بیایند با واکنشی مشابه کودتاچیان سال ۲۰۱۶ مواجه خواهند شد.
باشگاه خبرنگاران جوان

رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه نسبت به افرادی که قصد دارند علیه سیاست‌های اقتصادی اعتراض کرده و به خیابان بیایند هشدار داد.

با افزایش خشم مردم ترکیه نسبت به افزایش شدید تورم و تشدید انتقادات احزاب مخالف از سیاست‌های اقتصادی، اردوغان به شهروندان ترکیه‌ای که برای تظاهرات علیه دولت وی آماده می‌شوند در یک سخنرانی تلویزیونی هشدار جدی داد و گفت این افراد با واکنش تند حامیانش مواجه خواهند شد.

اردوغان گفت: «آن‌ها می‌گویند به خیابان‌ها می‌آیند. همانطور که این ملت به کودتاچیان [سال ۲۰۱۶] درس داد، با شما نیز همین کار را خواهیم کرد».

اردوغان مخالفان را تهدید کرد که آن‌ها را هرجایی که باشند تعقیب خواهند کرد.

رئیس جمهور ترکیه از احزاب مخالف خود به شدت انتقاد کرد و آن‌ها را به این امر متهم کرد که تنها در آستانه انتخابات با مردم در ارتباط هستند و سپس آن‌ها را فراموش می‌کنند.

طی سال گذشته، ارزش لیره، پول ملی ترکیه به کمترین میزان خود رسیده است. ترکیه از رکود اقتصادی و تورم بالا رنج می‌برد و در این بین اردوغان به اتخاذ سیاست‌های نادرست اقتصادی و خالی کردن خزانه متهم است.

صفحه اصلی خبر اجتماعی اقتصادی سیاسی بین الملل فرهنگی ورزشی ارتباط با ما