بین الملل
ایرنا
۱۴۰۱/۰۷/۱۸ ۱۳:۱۸:۴۱
لوکاشنکو: اوکراین قصد حمله به بلاروس را دارد
لوکاشنکو: اوکراین قصد حمله به بلاروس را دارد
رییس جمهور بلاروس اعلام کرد که اوکراین امروز نه تنها در اندیشه بلکه در حال برنامه ریزی برای حملاتی به خاک بلاروس است.
ایرنا

به گزارش خبرگزاری رسمی بلاروس (بلتا)، لوکاشنکو در یک جلسه با نیروهای امنیتی و نظامی کشور گفت: قطعا اوکراینی‌ها نیازی به این ندارند، چرا آنها باید یک جبهه دوم در مرز جنوبی ما که مرز شمالی آنها می‌شود، باز کنند؟

رییس جمهوری بلاروس که متحد روسیه است، افزود: به لحاظ نظامی این دیوانگی است. آنها توسط حامیان خود تحت فشار قرار می‌گیرند تا جنگی را علیه بلاروس به راه بیندازند تا ما را به آن بکشانند و همزمان با روسیه و بلاروس مقابله کنند.

رئیس جمهور بلاروس در این نشست درباره مسائل امنیتی در مینسک گفت که بلاروس و روسیه برای استقرار یک گروه مشترک منطقه ای از نیروها به توافق رسیدند.

الکساندر لوکاشنکو خاطرنشان کرد که پس از نشست غیر رسمی کشورهای مستقل مشترک المنافع در سن پترزبورگ با ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه دیداری دو جانبه داشته است.

وی تصریح کرد: با توجه به تشدید در مرزهای غربی، موافقت کردیم که یک گروه منطقه‌ای از نیروهای فدراسیون روسیه و جمهوری بلاروس را مستقر کنیم.

بارها در رسانه‌های غربی ادعا شده که بلاروس به روسیه اجازه داده تا از خاک خود به عنوان محل استقرار نیروهایش استفاده کند. اما بلاروس چندین بار اعلام کرده که هیچ مشارکتی با روسیه در جنگ علیه اوکراین نخواهد داشت.

صفحه اصلی خبر اجتماعی اقتصادی سیاسی بین الملل فرهنگی ورزشی ارتباط با ما