بین الملل
مهر
۱۴۰۱/۰۹/۲۵ ۰۹:۰۰:۱۰
سنای آمریکا بودجه نظامی ۸۵۸ میلیارد دلاری را تصویب کرد
سنای آمریکا بودجه نظامی ۸۵۸ میلیارد دلاری را تصویب کرد
بودجه نظامی ۸۵۸ میلیارد دلاری آمریکا به تصویب مجلس سنای این کشور رسید و برای تبدیل شدن به قانون نیازمند امضای رئیس جمهور است.
مهر

مجلس سنای آمریکا روز پنج شنبه بودجه نظامی ۸۵۸ میلیارد دلاری این کشور را تصویب کرد.

بر اساس این گزارش، در این بودجه مبالغی برای کمک‌ها به اوکراین و تایوان اختصاص داده شده است.

پس از تصویب سنا، این بودجه نیاز به امضای جو بایدن رئیس جمهور آمریکا دارد تا به قانون تبدیل شود.

گفتنی است که مجلس نمایندگان آمریکا پیش از این قانون بودجه نظامی این کشور برای سال مالی آینده (۲۰۲۳) را به ارزش ۸۵۸ میلیارد دلار تصویب کرده بود.

پیش نویس بودجه نظامی آمریکا قبل از این توسط کمیسیون‌های ذیربط در مجلس نمایندگان و سنای آمریکا مورد موافقت قرار گرفته بود. پیش بینی شده بود که این بودجه هفته جاری توسط مجلس سنای آمریکا تصویب شود و برای امضا توسط کاخ سفید به رئیس جمهور ارسال گردد.

این بودجه همچنین شامل اختصاص حداقل ۸۰۰ میلیون دلار به عنوان کمک‌های امنیتی به اوکراین است.

ارتش روسیه ۲۴ فوریه (۵ اسفند ۱۴۰۰) «عملیات نظامی ویژه» خود را در شرق اوکراین آغاز کرد؛ مقامات ارشد دولت روسیه می‌گویند این عملیات در پاسخ به درخواست سران جمهوری‌های خودمختار دونتسک و لوهانسک برای حفاظت از آنها در برابر نیروهای اوکراینی آغاز شده است. به نوشته اسپوتنیک، ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه گفته است که هدف از این عملیات «حمایت از مردمی است که بیش از هشت سال تحت نسل‌کشی و آزار و اذیت رژیم کی‌یف قرار داشتند».

ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه گفته بود که هدف از این عملیات «حمایت از مردمی است که بیش از ۸ سال تحت نسل کشی و آزار و اذیت رژیم کی یف قرار داشتند».

آمریکا و کشورهای غربی برای مقابله با پیشروی ارتش روسیه، ضمن ارسال انواع تسلیحات پیشرفته به ارتش اوکراین، تاکنون تحریم‌های زیادی علیه روسیه اعمال کرده‌اند. از سوی دیگر «سرگئی لاوروف»، وزیر خارجه روسیه نیز گفته است هر گونه محموله و کاروانِ حامل تسلیحات نظامی برای اوکراین، هدفی مشروع برای نیروهای روسیه است.

از آغاز عملیات نظامی ویژه روسیه در اوکراین، آمریکا و متحدان غربی این کشور، میلیاردها دلار کمک امنیتی و نظامی برای کی یف فراهم کرده‌اند که ارزش آن حدود ۴۰ میلیارد دلار برآورد شده و می‌توان آن را با کل بودجه دفاعی سالانه فرانسه مقایسه کرد. اقدامی که موجب شده خود این کشورها برای رفع نیازهای نظامی خود با مشکلاتی مواجه شوند.

صفحه اصلی خبر اجتماعی اقتصادی سیاسی بین الملل فرهنگی ورزشی ارتباط با ما