بین الملل
باشگاه خبرنگاران جوان
۱۴۰۰/۱۰/۱۰ ۱۱:۵۲:۰۹
نامه پوتین به دختر ۹ ساله سوری
نامه پوتین به دختر ۹ ساله سوری
رئیس جمهور روسیه با ارسال نامه‌ای به یک دختر ۹ ساله سوری سال نو را به او تبریک گفت.
باشگاه خبرنگاران جوان

به نقل از ریانووستی، ارتش روسیه پیش از آغاز سال نو میلادی نامه‌ای از ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه را به «ایمان علی» دختر ۹ ساله سوری تحویل داد.

این دومین پیام رئیس جمهور روسیه به این دختر سوری است. ایمان اولین پیام را در اوت ۲۰۲۱ پس از نوشتن نامه‌ای به رئیس جمهور روسیه به همراه یک نقاشی دریافت کرده بود. در طول این مکاتبات، دختر گفت که آرزو دارد دکتر نظامی شود.

ولادیمیر پوتین در پیام دوم خود شجاعت و میهن پرستی این دختر جوان مقیم لاذقیه را تحسین کرد و سال آینده ۲۰۲۲ را به وی تبریک گفت.

در بخشی از نامه پوتین آمده است: نامه شما، پر از عشق و صمیمیت، در آستانه سال نو به یک هدیه واقعی تبدیل شده است. این نامه شامل افکار نه تنها یک دختر کوچک، بلکه یک میهن پرست واقعی است که به وطن خود عشق می‌ورزد. کودکی مثل شما آماده است تا برای صلح و امنیت کشورش یک سرباز و پرستار باشد. بدون شک مقاومت در برابر نیرو‌های شیطانی و تهدید‌های مختلف برای همه ما آسان‌تر خواهد شد.

رئیس جمهور پوتین در پیام خود به کودک سوری ادامه داد: «ایمان عزیز، سال نوی آینده را برای شما، خانواده، دوستان و همه فرزندان سوری تبریک میگویم؛ بهروزی، صلح، برآورده شدن ارزنده‌ترین آرزو‌ها را برای شما آرزومندم. پر از لبخند و شادی باشید!»

پس از رساندن پیام به دختر سوری، بابانوئل آمد تا ایمان را دلداری دهد و آرزوی او را در تعطیلات برآورده کند: او به مرکز پزشکی در پایگاه حمیمیم روسیه دعوت شد و در آنجا پزشکان نظامی روسی به او اجازه دادند تا بانداژ را عوض کند، دما را اندازه بگیرد، به نبض گوش دهد و کمک‌های اولیه را یاد بگیرد.

ایمان پس از نوشیدن چای با تیم پزشکی روسیه، هدیه خود را که گوشی پزشکی و یک کوله پشتی با شیرینی بود دریافت کرد.

ایمان در گفتگو با خبرنگاران گفت: اگر پزشک شوم همه بیماران را معالجه می‌کنم تا هیچ کس مریض نشود... اخیراً در مراسمی برای حمایت از کودکان سرطانی شرکت کردم و دوست دارم سرطان درمان شود.

ایمان به همراه خانواده اش در لاذقیه سوریه زندگی می‌کند و زبان روسی را در یک مرکز آموزشی محلی یاد می‌گیرد.

صفحه اصلی خبر اجتماعی اقتصادی سیاسی بین الملل فرهنگی ورزشی ارتباط با ما