اجتماعی
ایسنا
۱۴۰۰/۰۶/۲۲ ۱۱:۴۶:۱۶
ثبت‌نام کتب درسي تا ۳۱ شهريور تمديد شد
ثبت‌نام کتب درسي تا ۳۱ شهريور تمديد شد
سازمان پژوهش و برنامه‌ريزي آموزشي اعلام کرد دانش‌آموزاني که تاکنون به هر علت موفق نشده‌اند ثبت سفارش کتاب‌هاي درسي خود را انجام دهند، تا ۳۱ شهريور براي اين کار فرصت دارند.
ایسنا

حسن ملکي رئيس سازمان پژوهش و برنامه ريزي آموزشي با اشاره به اينکه امسال توانستيم ۱۴۶ ميليون جلد کتاب درسي را در ۹۴۵ عنوان درسي در سطح کشور چاپ و توزيع کنيم، اظهار کرد: در همين ايام توزيع کتب درسي به مدارس در حال انجام است و هر دانش آموزي که به هر علتي موفق نشده تاکنون ثبت سفارش انجام دهد، تا ۳۱ شهريور فرصت دارد ثبت نام را انجام دهد.

او تاکيد کرد: هيچ دانش آموزي بدون کتاب نخواهد ماند اما کتاب‌هاي درسي جز از اين مسير (ثبت نام اينترنتي) به دست دانش آموزان نمي‌رسد و حتما بايد ثبت نام انجام شود.

وي درباره توزيع کتاب‌هاي درسي نيز گفت: در ميان‌پايه‌ها توزيع کتب درسي هيچ مشکلي وجود ندارد. در يک ماه اخير با ثبت سفارش در پايه‌هاي انتقالي مواجه بوديم و در پايه دهم نيز ثبت سفارش و توزيع کتب درسي شکل عادي نداشتيم. به دليل اينکه ثبت نام دانش‌آموزان در سامانه سيدا مشکل داشت اما اين مشکل تا حدود زيادي رفع شده است.

به گفته ملکي تاکنون در دوره ابتدايي ۹۶.۹۲ درصد، در دوره اول متوسطه ۸۷.۲۲ درصد و در دوره دوم متوسطه ۸۳.۰۷ درصد ثبت سفارش کتب درسي داشته ايم و درمجموع ۹۱.۹۶ درصد ثبت سفارش صورت گرفته که ۸۹.۹۸ درصد ثبت نام دانش‌آموزان بوده است از اين آمار ۹ درصد دانش‌آموز هنوز ثبت سفارش نکرده اند.

اين مسئول گفت: دانش‌آموزان و اولياي آنان در صورت تمايل مي‌توانند از طريق سامانه https://www.irtextbook.ir وارد سامانه فروش و توزيع مواد آموزشي شوند و ثبت سفارش انجام دهند. براي ورود به سامانه کد ملي دانش‌آموز، نام کاربري و شش رقم سمت راست شماره سريال شناسنامه دانش‌آموز، رمز عبور ورود به سامانه است.

ملکي افزود: همچنين دانش آموزاني که مدرسه محل تحصيل خود را تغيير داده‌اند تا ۳۱ شهريور فرصت دارند نسبت به اصلاح نشاني مدرسه محل تحصيل خود از طريق نشاني مذکور اقدام کنند.

به گفته رئيس سازمان پژوهش و برنامه ريزي آموزشي، خريد کتاب درسي نيازمند ثبت‌نام دانش آموزان در سامانه پادا و مشخص شدن مدرسه محل تحصيل آنهاست. در صورتي که دانش آموزي در اين سامانه ثبت نام نکند، موفق به خريد کتاب درسي هم نخواهد شد.
 

صفحه اصلی خبر اجتماعی اقتصادی سیاسی بین الملل فرهنگی ورزشی ارتباط با ما