بین الملل
باشگاه خبرنگاران جوان
۱۴۰۰/۰۹/۱۱ ۱۳:۲۸:۰۳
لوکاشنکو: صحنه سیاست را ترک نمی‌کنم
لوکاشنکو: صحنه سیاست را ترک نمی‌کنم
الکساندر لوکاشنکو، رئیس جمهور بلاروس، از ماندن در قدرت و صحنه سیاست سخن گفت.
باشگاه خبرنگاران جوان

به گزارش اسپوتنیک، الکساندر لوکاشنکو، رئیس جمهور بلاروس در مصاحبه با ریانووستی (خبرگزاری دولتی روسیه) گفت که قرار نیست صحنه سیاست را ترک کند.
رئیس جمهور بلاروس در پاسخ به این سوال که آیا دوست دارد در تاریخ بماند یا خیر، گفت: «به این موضوع فکر نکرده ام اما قرار نیست سیاست را ترک کنم.» با این حال، لوکاشنکو از امکان برگزاری انتخابات ریاست جمهوری پس از تصویب قانون اساسی جدید سخن گفت.
بلاروس قصد دارد حداکثر تا اواخر فوریه ۲۰۲۲ یک همه پرسی در مورد قانون اساسی جدید برگزار کند. پیش نویس قانون اساسی جدید تا سال آینده منتشر خواهد شد.
لوکاشنکو درباره انتخابات آتی بلاروس گفت: «این انتخابات در بهترین حالت می‌تواند در زمان مقرر برگزار شود، اما ممکن است یک انتخابات زودهنگام برگزار شود. در صورتی که چنین تصمیمی اتخاذ شود، زمان بندی انتخابات در مفاد قانون اساسی تعیین خواهد شد.»
رئیس جمهور بلاروس افزود: «هنوز تصمیمی برای شرکت در انتخابات ریاست جمهوری آینده ندارم و این به وضعیت داخلی بستگی دارد.» طبق برنامه کمیسیون مرکزی انتخابات، انتخابات بعدی ریاست جمهوری در بلاروس حداکثر تا ۲۰ جولای ۲۰۲۵ برگزار می‌شود.
طی هفته‌های اخیر و به علت هجوم مهاجران و پناهجویان به مرز لهستان، مقامات این کشور مرز را بر مهاجران بسته و بلاروس را مسئول این اتفاق دانستند. تنش‌ها بین دو کشور شدت گرفته و به حدی بزرگ شده که کشور‌های اروپایی و روسیه را ناچار به ورود به این مسأله کرده است. در جریان سیاست‌های دولت لوکاشنکو، تحریم‌های بین المللی علیه بلاروس وضع شده و مقامات بین الملل خواهان تغییر مواضع مینسک هستند.

صفحه اصلی خبر اجتماعی اقتصادی سیاسی بین الملل فرهنگی ورزشی ارتباط با ما