بین الملل
شفقنا
۱۴۰۰/۰۷/۱۴ ۰۹:۴۶:۰۱
مهلت ۱۰ روزه ۴۵ کشور غربی به روسیه بابت پاسخگویی درباره مسمومیت ناوالنی
مهلت ۱۰ روزه ۴۵ کشور غربی به روسیه بابت پاسخگویی درباره مسمومیت ناوالنی
کشورهای غربی باز هم از روسیه بابت مسموم شدن الکسی ناوالنی توضیح خواستند.
شفقنا

به گزارش فرانس۲۴، الکسی ناوالنی منتقد ولادیمیر پوتین رییس جمهور روسیه اکنون به جرمی که فساد مالی عنوان شده در زندان به سر می‌برد. او در تابستان ۲۰۲۰ پس از خوردن چای در کافه فرودگاهی در سیبری مسموم شد و با آمبولانس هوایی به آلمان منتقل شد. پس از چند ماه، ناوالنی بهبود یافت اما پرسش‌ها در مورد اینکه چه کسی و چرا او را مسموم کرده هنوز ذهن افکار عمومی به ویژه کشورهای غربی را مشغول کرده است.
حالا ۴۵ کشور غربی به روسیه ۱۰ روز مهلت داده‌اند تا در مورد مسمومیت این منتقد روس توضیح دهد. این کشورها که شامل کشورهای اروپایی، آمریکا، کانادا و استرالیا می‌شوند در جلسه سازمان منع تکثیر و گسترش سلاح‌های شیمیایی OPCW از روسیه خواستند ظرف ۱۰ روز پاسخ‌ها و مدارک خود را در مورد این مسمومیت ارائه کند.
آلمان که محل بستری و مداوای ناوالنی است می‌گوید او با سم نوویچوک که در دوران شوروی هم مورد استفاده قرار می‌گرفت مسموم شده است. روسیه همه ادعاها در این مورد را رد می‌کند. انگلسی روسیه را متهم کرده بدون دلیل گزارش این مسمومیت را به OPCW به تاخیر انداخته است. آمریکا نیز اعلام کرده اسنادی در دست دارد که نشان می‌دهند سازمان اطلاعات و امنیت روسیه ناوالنی را مسموم کرده است.

صفحه اصلی خبر اجتماعی اقتصادی سیاسی بین الملل فرهنگی ورزشی ارتباط با ما