ورزشی
ایسنا
۱۴۰۱/۰۸/۲۷ ۱۶:۳۳:۰۲
انصاری‌فرد پشت جهانبخش درآمد/ من برای یک کشور دیگر نیستم!
انصاری‌فرد پشت جهانبخش درآمد/ من برای یک کشور دیگر نیستم!
مهاجم تیم‌ملی می‌گوید: تا آخرین لحظه و بازی سوم جام‌جهانی قطر دست از تلاش برنمی‌داریم و می‌خواهیم اتفاقی تاریخی را رقم بزنیم.
ایسنا

کریم‌ انصاری‌فرد، مهاجم تیم‌ملی فوتبال در نشست خبری امروز (جمعه) در قطر پیش از نخستین بازی تیم‌ملی مقابل انگلیس در جام جهانی ۲۰۲۲ اظهار کرد: ما تلاش می‌کنیم که بهترین عملکرد را در زمین داشته باشیم. من تجربه زیادی در جام جهانی ۲۰۱۴ و ۲۰۱۸ کسب کردم و سعی می‌کنم این تجربه را در اختیار بازیکنان جوان تیم قرار بدهم. همانطور که در ابتدای صحبتم گفتم در این دوره حضور داریم تا از گروهمان صعود کنیم. ان‌شاءالله تا آخرین لحظه بازی سوم دست از تلاش برنمی‌داریم؛ هم من و هم هم‌تیمی‌های عزیزم. ما می‌خواهیم این اتفاق تاریخی را رقم بزنیم.
او همچنین گفت: یک سال در فوتبال انگلیس و تیم ناتینگهام فارست بازی کردم و نسبت به فوتبال انگلیس و شرایط حاکم بر آن، این که مردم چقدر با ورزش و فوتبال درگیر هستند، خبردار هستم. انگلیس تیم بزرگی است و بازیکنان بزرگی در اختیار دارد. من تمام شرایط فوتبال انگلیس را در طول یک سال درک کردم و سعی کردم این موضوع را به هم‌تیمی‌هایم منتقل کنم.
مهاجم تیم‌ملی پس از این که با سوالی مشابه سوال دیروز رسانه‌های انگلیسی از علیرضا جهانبخش مواجه شد، تصریح کرد: یک مطلبی را می‌خواهم بگویم. اتفاقی که دیروز در کنفرانس مطبوعاتی افتاد، این است که همانطور که ما گفتیم تیم ما همیشه به تیم بودن، زبانزد است. به خاطر همین من و باقی بازیکنان سعی کردیم از یکدیگر دفاع کنیم و واقعیت‌ها را بگوییم. این که شما هر روز یک سوالی را می‌پرسید، هیچ مشکلی ندارد. ما احترام می‌گذاریم و همانطور که الان حضور داریم و روزهای قبل هم پاسخگو بودیم. همانطور که وظیفه من است که در جام جهانی بازی کنم، وظیفه شما هم سوال پرسیدن است. من قویا از علیرضا جهانبخش دفاع می‌کنم حتی با وجود این که اینجا نیست. به خاطر این که سوالی از او پرسیده شد، دقیقا همین سوالی است که الان از من پرسیده شد. البته نمی‌دانم خود ایشان بوده یا نه.
او افزود: نکته‌ای که وجود دارد این است که جوابی که ما می‌دهیم چیزی نیست که درباره آن می‌نویسید یا نظر می‌دهید. ما جواب می‌دهیم و شما می‌روید و آن طور که دوست دارید راجع به آن می‌نویسید. به خاطر همین من به خاطر اتفاقی که دیروز افتاده، مطمئنم هرچه بگویم یک طور دیگر برداشت می‌شود ولی جواب شما را در یک جمله کوتاه می‌دهم. من برای یک کشور دیگر نیستم. همانطور که بچه بودم و آرزو داشتم که فوتبالیست شوم. مانند خیلی از اسطوره‌های کشورهای دیگر. در کشور خودمان اسطوره‌های بزرگی داریم که شما می‌شناسید. آرزوی من بازی در جام جهانی و فوتبال بازی کردن و لذت بردن از فوتبال بازی کردن است تا مردمم را خوشحال کنم. من این قول را به شما می‌دهم که همه کار می‌کنیم که مردممان خوشحال شوند. همانطور که در جام جهانی ۲۰۱۸ و ۲۰۱۴ همین اتفاق افتاد. در جام جهانی‌های قبلی هم این اتفاق افتاد. همه بازیکنانی که پیراهن تیم‌ملی را پوشیدند تا آخرین لحظه برای کشورشان دویدند و جنگیدند و در آخر مردمشان را خوشحال کردند.
انصاری‌فرد درباره شرایط جدیدی که پس از حضور کی‌روش در تیم‌ملی حاکم است، بیان کرد: قطعا این که درباره رزومه آقای کی‌روش من و امثال من نمی‌توانیم صحبت کنیم. اصلا شاید خنده دار باشد چرا که او انسان سرشناسی در فوتبال دنیا است. این که بخواهم راجع به نتایج ایشان صحبت کنم، فکر کنم همه واقف هستند ایشان همیشه وقتی در اروپا و تیم‌های ملی بودند، نتایج قابل قبولی داشته است. همانطور که هم‌تیمی‌های من می‌دانند، زمانی که آقای کی‌روش هدایت تیم‌ملی را در اختیار داشتند، همیشه تیم‌ملی ما تا آخرین لحظه جنگید و برای کشورمان تلاش کردیم. همه هم‌دل و یک صدا منتظر شروع جام جهانی هستیم تا مانند جام جهانی‌های قبلی با دل و جان تلاش کنیم و بهترین نتایج را کسب کنیم.
او درباره حضور تماشاگران ایرانی در جام جهانی ۲۰۲۲ قطر گفت: قطعا باعث افتخار من، کشورم، بازیکنان و مردم است. همانطوری که مردها و بانوان ما به استادیوم می‌آیند، این‌ها برادران، خواهران، پدران و مادر ما هستند. این جام جهانی برای ما نیست بلکه برای کل دنیا مانند کشور من است. هیچ مستثنایی وجود ندارد. ما همیشه برای مردممان بازی کردیم و هیچ قشری از این موضوع مستثنا نیست. همیشه باعث افتخار بوده و تشکر می‌کنم که این سوال پرسیده شد. با تمام احترام به تمام هواداران و کشورهای دنیا، می‌دانیم که ایران یکی از بهترین هواداران و تماشاگران خوب دنیا را دارد.

صفحه اصلی خبر اجتماعی اقتصادی سیاسی بین الملل فرهنگی ورزشی ارتباط با ما